Salut licita l’hemodiàlisi ambulatòria dels pròxims cinc anys

El Departament de Salut treu a concurs la contractació dels serveis ambulatoris d’hemodiàlisi –el tractament que segueixen les persones amb insuficiència renal crònica fora dels centres hospitalaris– per als pròxims cinc anys per 415 milions d’euros. L’import anual estimat se situa entre els 81 i 85 milions i la licitació inclou mesures de millora en la prestació del servei. Segons Salut, en els últims anys s’ha treballat junt amb experts en malaltia renal crònica i associacions de pacients per identificar àrees de millora.
Es pot dir que els tractaments hospitalaris, com la diàlisi domiciliària (diàlisi peritoneal i hemodiàlisi) i els trasplantaments renals, no formen part d’aquest procés de contractació i es gestionen directament als hospitals.
Aquest nou concurs està enfocat a millorar la prestació ambulatòria, centrant-se en la qualitat assistencial, la capacitat resolutiva, i promovent una atenció centrada en el pacient. També inclou la millora de la coordinació amb altres recursos sanitaris i mesures de sostenibilitat.
Millores en la prestació
El plec de condicions inclou nous requisits, com la incorporació d’estàndards de qualitat en la cura de les fístules; la coordinació amb altres centres del territori, l’atenció primària i comunitària, i l’atenció intermèdia; adaptació dels horaris a les preferències del pacient i l’avaluació anònima; l’establiment d’un nombre mínim de professionals per centre...
En els últims anys, uns 4.100 pacients l’any han necessitat diàlisi en centres hospitalaris o ambulatoris, incloent-hi prop de 1.100 nous casos anuals. Aquestes persones reben un total de 635.000 sessions d’hemodiàlisi l’any, de les quals el 56% es duen a terme en centres ambulatoris i el 44% en hospitals.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- La doble aposta catalana
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- FC Barcelona La impactant llista de convidats del 18è aniversari de Lamine Yamal: de Bad Gyal a Duki o Bizarrap
- Perfil Montse Mínguez, la nova portaveu del PSOE bregada en el nucli dur de Salvador Illa
- Actualitat blaugrana Nico Williams planta el Barça i renova amb l’Athletic per 10 temporades