Infraestructures

Puigneró descarta pujar barreres en el peatge de la C-32 per alleujar el caos de l’AP-7

El conseller de Polítiques Digitals i Territori considera que la proposta del seu col·lega de Govern en Interior és un «pedaç» que només cobreix la «falta d’inversions de l’Estat a Catalunya»

Puigneró descarta pujar barreres en el peatge de la C-32 per alleujar el caos de l’AP-7

DAVID APARICIO

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Potser no ho tenia previst, però sembla poc probable perquè es tracta d’un veterà de la política. Joan Ignasi Elena, conseller d’Interior, va apuntar dimarts la possibilitat que el peatge de la C-32 sud pugi barreres en els moments en què l’AP-7 estigui massa transitada, una situació molt habitual últimament malgrat el carril addicional entre Vilafranca i el Papiol. No va concretar la mesura, però allà va quedar. L’endemà, el seu col·lega de Govern (tot i que no de files) Jordi Puigneró, titular de Polítiques Digitals i Territori, ha descartat la proposta assegurant que només seria un pedaç davant un problema molt més gran: l’incompliment de les inversions promeses pel Govern espanyol a Catalunya.

Elena va presentar la bateria de mesures destinades a rebaixar la «saturació» de l’AP-7. Va parlar d’un nou carril addicional entre Sant Celoni i la Roca en sentit Barcelona,de velocitat variable a la C-58, a l’AP-7 nord i centre i a la C-33 a partir de l’any que ve en algunes vies ràpides i grues per retirar els vehicles accidentats que originen congestió i retencions. I en el torn de preguntes va assenyalar que obrir peatges a la C-32 sud (una via de la qual el Govern és el titular) podria ser una bona solució per alleujar la situació quan l’eix principal del Mediterrani estigui saturat.

Passar la factura

Puigneró s’hi ha mullat però ha esquitxat un tercer: «El que fa falta en aquest país són millors infraestructures i això és competència de l’Estat». Després de mencionar una vegada més els incompliments a Catalunya per part del Govern, ha assegurat que la resta són «pedaços» i que l’aixecament de peatges «no és la solució». En el cas que això es produís, no està clar qui hauria de compensar l’empresa concessionària. En principi, és la Generalitat qui hauria de treure la cartera, però, com que es tracta d’esponjar l’AP-7 de l’Estat, la idea, o això va insinuar Elena, seria passar la factura al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que comanda la catalana Raquel Sánchez.

Notícies relacionades

El conseller de Polítiques Digitals i Territori també ha fet menció al projecte de ronda Vallès (entre Terrassa i Sabadell) presentat divendres per Sánchez en el Consell Comarcal del Vallès Occidental. «La infraestructura ens sembla bé, però exigim més detalls del traspàs, que ens donin per escrit qui pagarà». La idea és que l’Estat pagui l’obra i que la Generalitat decideixi el recorregut, redacti el projecte i l’executi. Però això ha de quedar plasmat en un conveni que han de firmar les dues administracions i els ajuntaments implicats.

Puigneró ha assegurat que el Govern està d’acord amb el pla malgrat que ERC, a través d’un comunicat, digués divendres que prefereix apostar pel ferrocarril abans que construir vies més ràpides. És a dir, Esquerra no combregava amb el pla de Junts, de la mateixa manera que aquest dimecres Junts no ha compartit la proposta d’obrir peatges, plantejada per la part de la Generalitat que està en mans d’ERC.