DESPRENIMENT DE TERRES

La carretera d'accés a Andorra des de Catalunya reobrirà totalment el 15 d'agost

Els vehicles pesants ja podran circular des d'aquest dilluns, un per un i sota vigilància de la policia i els geòlegs

10 08 2019 Circulaci  n por un solo carril tras la avalancha en Andorra  SOCIEDAD ANDORRA INTERNACIONAL  GOVERN D ANDORRA

10 08 2019 Circulaci n por un solo carril tras la avalancha en Andorra SOCIEDAD ANDORRA INTERNACIONAL GOVERN D ANDORRA / GOVERN D ANDORRA (Europa Press)

1
Es llegeix en minuts
ACN

La carretera CG-1 d’accés a Andorra des de Catalunya quedarà totalment oberta al trànsit el15 d’agost. Després deldespreniment de dissabte, la carretera va quedar oberta per als turismes amb un carril de circulació en cada sentit i a partir d’aquest dilluns ja podran passar elsvehicles pesants (camions i autobusos) però sota vigilància policial i dels geòlegs.

Perquè la reobertura total sigui possible el 15 d’agost, el Govern d’Andorra té previst construir un mur de formigó de 25 metres i uns pilars metàl·lics que evitin el risc de nous despreniments a la zona on va tenir lloc l’accident, a l’altura del centre comercial Punt de Trobada de Sant Julià de Lòria. El projecte s’aprovarà aquest dilluns en un Consell de Ministres extraordinari. L’Executiu també aprovarà la declaració de l’estat d’emergència, cosa que permetrà agilitar la contractació de les empreses que faran aquestes obres.

La previsió, si la meteorologia ho permet, és que el mur i els pilars estiguin fets el dia 15, coincidint amb el cap de setmana llarg de quatre dies, moment en què Andorra espera un augment de visitants. La intenció del Govern és que a partir d’aquest moment puguin obrir tots els carrils de la CG-1 sense necessitat d’utilitzar el pas provisional habilitat dissabte per a cotxes i motos.

Notícies relacionades

Mentrestant, des d’aquest dilluns els camions i autobusos ja podran circular per la CG-1. No ho faran pel pas provisional obert per a cotxes i motos, sinó per un dels carrils de la carretera principal. Hauran de passar un per un i sota un estricte control de la policia i dels geòlegs per garantir que no es produeixen moviments de terres.

En el cas dels autobusos, els passatgers hauran de baixar del vehicle i fer un tram a peu mentre el conductor creua la zona conflictiva sense passatge a bord.