On Catalunya

Pep Pérez mostra 40 anys de còmic i art

El Casino de Manresa té oberta fins al 20 de juliol una mostra que revisita el llegat d’una figura carismàtica de la contracultura

Galdric Sala, Pep Pérez i Manel Fontdevila es van retrobar a la inauguració de l’Espai7 del  Casino de Manresa.

Galdric Sala, Pep Pérez i Manel Fontdevila es van retrobar a la inauguració de l’Espai7 del Casino de Manresa.

1
Es llegeix en minuts
TONI MATA I RIU

De les pàgines de Regió7 a les d’El Víbora, dels cartells dels concerts antimilitaristes als de la Festa Major Alternativa de Manresa. Pep Pérez (1969) és una figura emblemàtica de l’underground de la capital de la Catalunya Central i, per tant, del panorama contracultural del país, en les últimes dècades del segle passat. L’Espai7 del Centre Cultural el Casino de Manresa acull fins al dia 20 d’aquest mes de juliol l’exposició 40 anys de pop gràfic i gamberro per reflectir el vigor d’una trajectòria que sempre ha transitat vinculada al compromís, l’activisme i, per damunt de tot, la traça en el camp del còmic i l’humor gràfic.

"El primer dia ja dibuixava bé", va assegurar Manel Fontdevila, també manresà i, com Pérez, historietista reconegut, a l’acte inaugural de la mostra, que va tenir lloc fa uns dies al casino. El protagonista de l’exposició es va iniciar d’adolescent en l’art del dibuix i la vinyeta, i el catàleg d’originals que pengen a les parets de la sala s’inicia amb peces de principis dels 80. Durant aquella dècada i la següent, Pérez va cultivar el gènere en fanzins i revistes i va donar el seu suport a iniciatives antiracistes, antifeixistes i antimilitaristes. Els cartells per anunciar concerts amb aquestes finalitats, en escenaris com la ja desapareguda Pista Castell, així ho testifiquen.

Un altre amic i company d’ofici, Galdric Sala, actual humorista gràfic de Regió7, considera Pérez "un geni". Tots dos, com també Fontdevila, comparteixen haver passat en un moment o un altre per les pàgines d’aquest diari. Mitja dotzena d’originals del personatge Tinet Pam de Nas, de 1994, en constitueixen un exemple.

Notícies relacionades

El compromís de l’artista manresà amb els moviments alternatius es va traslladar a l’escena nacional quan va posar el seu talent i la seva firma a disposició de revistes com ara El Víbora.Durant aquells anys va llançar també el còmic Raúl el Rude, un àlter ego exagerat ficat a la pell d’un rude boy de manual, un paio brut, bronques i amic de les substàncies al·lucinants, a banda d’un gran aficionat a l’ska.

El recorregut per la biografia creativa de Pep Pérez acaba amb originals de la sèrie No-option, un còmic del qual va treure 10 números entre el 2013 i 2017, el i les pintures i els acrílics en què també destaca.