Jung Ho Yeon: l’actriu d’‘El juego del calamar’, nova ambaixadora de Louis Vuitton

Jung Ho Yeon: l’actriu d’‘El juego del calamar’, nova ambaixadora de Louis Vuitton
  • La model salta a la interpretació amb la nova sèrie de moda a Netflix

  • ‘El juego del calamar’: recorrem Daejeon, la ciutat de la sèrie que està en boca de tothom

2
Es llegeix en minuts

Vestida amb xandall de tactel, Jung Ho Yeon apareix en el seu compte d’Instagram deixant-se despentinar en el set de maquillatge, estirant el coll perquè li dibuixin la cicatriu que distingeix el seu feréstec personatge a ‘El juego del calamar’, la sèrie sud-coreana de moda a Netflix. En el paper de Kang Sae Byeok, una immigrant de Corea del Nord disposada a tot per reunir els diners que li permeti portar la seva família, Jung Ho Yeon s’enlletgeix i enterboleix la mirada. Una aconseguida caracterització, una interpretació ressenyable que, no obstant, no tapa el que és: la pròxima ‘top-model’ de Corea, segons va pronosticar Vogue ja el 2015. 

Jung Ho Yeon acaba de ser elegida com a ambaixadora global de Louis Vuitton, segons va fer pública la marca en un comunicat. L’actriu, que ja havia treballat amb ells, va agrair el gest recordant els seus inicis com a model amb la companyia.

Mentre es preparava per a la Fashion Week de Nova York, la productora d’‘El juego del calamar’ la va contactar per gravar un vídeo a tall d’audició, ha explicat ella mateixa: va llegir el guió de cop, parant només per menjar, va enviar el vídeo i el director va reclamar immediatament la seva presència. No va dubtar a tornar a Corea del Sud. Al final surt en els títols de crèdit d’‘El juego del calamar’, una espècie de Battle Royale en la qual uns personatges endeutats o en situacions límit es presten a participar en una perversa competició, jocs infantils portats a l’extrem d’arriscar la vida, a canvi d’un premi multimilionari.  

Notícies relacionades

Jung Ho Yeon també va apostar fort en la seva carrera. Va començar a desfilar amb 16 anys i no va tardar a quedar segona en el programa Korea’s Next Top-Model. Ha sigut portada de ‘Harper’s Bazar’ i ‘Marie Claire’, i ha deixat la seva imatge a marques com Chanel, Fendi i Celine, a més de Louis Vuitton. En els seus primers anys es va fer notar amb una melena vermell foc. Davant el hieratisme que es pressuposa a les models, ella defensa l’encant de la naturalitat i la rialla potent.

I va tenir clar ben aviat que l’època en què només vivien de passarel·les i sessions de fotos ja va passar: les seves xarxes socials donen compte de com es va esforçar des dels seus inicis a crear contingut, en particular vídeos, per posicionar-se. Ara que podria aspirar a la vida de Linda Evangelista als 90 –«no m’aixeco del llit per menys de 10.000 dòlars diaris»– ha fet el salt a la interpretació. ‘El juego del calamar’ l’ha posat al mapa. I el seu mapa és del món.