Hollywood s’encomana a les estrelles de TikTok

Hollywood s’encomana a les estrelles de TikTok
  • La indústria del cine i l’entreteniment saliva en vista de l’ascens mediàtic dels tiktokers, un pont directe cap a l’audiència més jove

  • Estrelles com Addison Rae i Charli i Dixie d’Amelio fitxen per Netflix, Disney i altres gegants de l’oci

4
Es llegeix en minuts
Abel Cobos
Abel Cobos

Periodista

Especialista en tendències, plans, cultura pop, tele, 'celebrities', mems, internet i temàtica LGTBI.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Per als ‘boomers’ que llegeixin això i encara continuïn creient que TikTok és una mera ‘app’ d’entreteniment infantil i adolescent: Netflix s’ha gastat més de 20 milions de dòlars per tenir al seu catàleg una pel·lícula protagonitzada per Addison Rae, superestrella de la generació Z, la tercera tiktokera més seguida de la plataforma (83 milions), i que compta amb un benefici net anual de 5 milions de dòlars. Sí, és hora d’anar agafant-se més seriosament el microcosmos ‘celebrity’ de l’‘app’.

Rae és la primera nadiua de TikTok a fer el salt a Hollywood protagonitzant ‘He’s All That’, ‘remake’ de Netflix de la pel·lícula de finals dels 90 ‘Algú com tu’. I sembla que la companyia està tan segura de la seva aposta tiktokera que Rae ja ha firmat un acord per aparèixer a més pel·lícules de la plataforma de ‘streaming’.

No és l’única que ha canviat la càmera del seu mòbil per les de les grans productores. A finals d’any, s’estrenarà als Estats Units ‘No Running’, un ‘thriller’ que comptarà amb l’aparició de Loren Gray, tiktokera amb 54 milions de seguidors. També Chase Hudson i Jxdn (Jaden Hossler), amb una audiència de 32 i 9,3 milions d’usuaris, respectivament, van protagonitzar el curt musical ‘Downfalls High’, que compta amb la música del raper Machine Gun Kelly i les actuacions de Sydney Sweeney (‘Euphoria’) i Travis Barker (la parella de Kourtney Kardashian).

Acords milionaris

Charli D’Amelio, la usuària més seguida de TikTok (120 milions de seguidors), tampoc s’ha quedat de braços plegats i, amb les grans companyies escrutant l’‘app’ a la recerca de noves cares famoses, ha tancat un acord milionari amb Disney per desenvolupar un ‘docu-reality’ de la seva família (també tiktokers, per extensió), al més pur estil ‘Keeping Up With the Kardashians’, al canal de ‘streaming’ Hulu. Disney ha apostat per TikTok per partida doble i en gran: tant Charli com Dixie, la seva germana (amb 54 milions de seguidors), són dues de les cares més reconeixibles de la plataforma. 

Charli D’Amelio ha tancat un acord milionari amb Disney per desenvolupar un ‘docu-reality’ de la seva família

Totes dues, juntament amb Rae, van formar part de la Hype House, una acadèmia per a creadors de contingut a Los Angeles per on passen les grans estrelles de l’‘app’. I és, precisament, aquesta espècie de mansió Playboy tiktokera on, mentre Disney s’apoderava de les D’Amelio, Netflix ha posat l’ull: a l’abril va anunciar que hi ha en producció un ‘reality’ que documenta el dia a dia d’aquests tiktokers, al més pur estil ‘Gran Hermano’. Sembla que les grans empreses de l’entreteniment estan forçant el relleu generacional, i la mina on picar estrelles de la generació Z és TikTok. 

Corresponsal de mems

Per a ‘Vogue’, la Met Gala és la prova que aquest relleu ja està passant. Més enllà de les sempiternes Rihanna i Kim Kardashian, diverses tiktokers van rebre la invitació d’Anna Wintour per acudir a la gala. Addison Rae va ser una de les estrelles, tot i que no l’única: se li van sumar Emma Chamberlain i Nikkie Tutorials (pseudònim de Nikkie de Jager), que, tot i que són més conegudes per YouTube, la seva fama a TikTok també es mesura en milions de seguidors. Si fins i tot hi va haver el primer corresponsal de mems: l’equip de Saint Hoax (amb presència multicanal a Instagram, Twitter i TikTok, entre d’altres), que es va encarregar de documentar l’alfombra vermella a base d’humor. Segons la prestigiosa revista, aquests són clars símptomes d’aquest canvi generacional a les cares visibles pel qual aposten les grans indústries de l’entreteniment. 

«Els mitjans tradicionals estan salivant en vista de l’ascens mediàtic dels tiktokers», afirma ‘The Washington Post’

Segons ‘The Washington Post’, «els mitjans tradicionals estan salivant» en vista de l’ascens mediàtic dels tiktokers. «Els usuaris més joves a les xarxes socials encara són un mercat sense tractar a les grans plataformes d’entreteniment tradicionals», i sembla que apel·lar als seus ídols de TikTok és l’única via de comercialitzar amb els seus interessos. 

L’aval de les xifres

Notícies relacionades

L’aval de les xifresAra, no obstant, el repte rau a veure si aquestes estrelles digitals aconseguiran llaurar una carrera plena d’èxits al món de la fama tradicional o seran una promesa trencada més. Com explica l’acadèmica Masha Shpolberg en un estudi, TikTok té una estructura molt limitada, amb uns formats molt definits i unes plantilles molt rígides, cosa que fa difícil que allò que triomfa a l’‘app’ ho faci fora d’aquesta. Si aquests tiktokers fracassen, no serien els primers influencers que han intentat saltar a Hollywood i han topat de cara contra males crítiques i les reticències per part dels fans a canviar de plataforma per consumir-los. A YouTube o al ja difunt Vine els trobaran a desenes. 

Tot i que si hi ha una ‘app’ que pot canviar aquest patró de fracàs cinemàtic influencer, aquesta és la devastadora TikTok, que cada dia guanya més presència en el nostre dia a dia. Ja ho advertia el diari ‘The Guardian’: «TikTok és el nou Facebook», i les xifres ho avalen. Per exemple, només el març del 2020, TikTok es va utilitzar 2.800 milions d’hores, uns 320.000 anys, «el mateix temps que hi ha d’ara fins a l’edat de pedra». El juliol d’aquest mateix any, TikTok també es va convertir en la primera ‘app’ que no és propietat de Facebook a creuar la marca dels 3.000 milions de descàrregues. Benvinguts a l’era de TikTok.