Sexe en pandèmia

Les restriccions de la Covid disparen les vendes als ‘sex shops’

Les restriccions de la Covid disparen les vendes als ‘sex shops’

Ricard Cugat

  • Les quarantenes multipliquen la compra de joguines eròtiques i el consum de porno

2
Es llegeix en minuts
Juan Fernández
Juan Fernández

Periodista

ver +

És improbable que el mètode acabi sent admès per les autoritats sanitàries per detectar onades de Covid, però el cert és que durant la pandèmia els ‘sex shops’ han funcionat com un termòmetre infal·lible per seguir l’evolució dels contagis. «No fallava: quan hi havia notícies de brots i confinaments, es disparaven les vendes», afirma Imma Sust, portaveu de la cadena de joguines eròtiques Amantis, que té 11 establiments a Madrid, Barcelona, València i Logronyo i un punt de venda ‘online’. No fa falta cursar màrqueting per donar per bona l’explicació que ofereix el sector a aquest fenomen: «En vista de la perspectiva d’haver de guardar quarantena durant setmanes, molta gent preferia comptar amb recursos per disfrutar del sexe a casa. Els mateixos clients ens ho reconeixien», diu aquesta comercial.

La pandèmia li ha anat de meravella a la indústria de les joguines eròtiques: les botigues d’estris per al plaer íntim i solitari han venut més articles que mai i les fàbriques d’aquest tipus d’articles de vegades han tingut autèntiques dificultats per donar l’abast a tanta demanda, com confirmen a Diversual, firma alacantina dedicada a dissenyar i produir accessoris sexuals que distribueixen a través dels ‘sex shops’ i de la seva pàgina web. «Quan es va declarar el primer estat d’alarma hi va haver una aturada de dues setmanes. Les botigues estaven tancades i hi havia pànic a rebre paquets a casa. Però de seguida van començar a fer-nos comandes i des d’aleshores no hem parat», afirma Ana Escudero, portaveu de la companyia.

Webs de porno

Ningú sap com seran les pròximes pandèmies, quan n’hi hagi. De moment, la de la Covid-19 ha estat marcada, a escala domèstica, per l’eclosió de les experiències virtuals i el boom de les pantalles. Si les aplicacions de videotrucada i les plataformes de sèries i pel·lícules han fet el seu agost el 2020 i el que va de 2021, no els ha anat pitjor a les webs de porno, que han vist créixer les seves visites al ritme de les onades de contagis.

Un estudi publicat a la prestigiosa revista científica ‘Nature’ mostrava gràficament, a partir de les dades de Google Trends, com les recerques de les pàgines més conegudes de continguts per a adults es van anar disparant en la primera onada de la pandèmia segons es declaraven els confinaments en els diferents països. Com si mirar pornografia fos un símptoma més de la presència del virus.

Notícies relacionades

Han sigut mesos de molta soledat, però per fer-la més suportable ja hi havia l’enginyeria eròtica. Amb apreciable èxit, com prova l’augment de vendes experimentat per certs artefactes. «Juntament amb els succionadors de clítoris, que ja eren molt populars abans de la Covid, el nostre producte estrella de la temporada han sigut els aparells que s’activen a distància. D’aquesta manera, les parelles que estaven separades podien jugar a procurar-se plaer mútuament com si estiguessin juntes», diu Escudero.

Més sorpreses en el sector imputables a la pandèmia: «Mai havíem venut tantes joguines anals com en l’últim any i mig», diu Imma Sust, que atribueix aquest èxit comercial a un efecte col·lateral positiu dels confinaments: «Amb tanta quarantena, en l’últim any i mig hem tingut més temps lliure a casa que mai i moltes persones s’han atrevit a experimentar amb els seus cossos com no ho havien fet abans».