‘Influencers’ per a ‘boomers’

‘Influencers’ per a ‘boomers’
  • Les dones d’entre 45 i 65 anys són la nova veta de mercat per vendre estil i bellesa

3
Es llegeix en minuts
Noelia Sastre

Ho va advertir fa unes setmanes el ministre José Luis Escrivá. I, tot i que després va matisar les seves declaracions, els al·ludits ja se n’estan fent a la idea: quan els arribi el moment de la jubilació, els ‘baby boomers’ espanyols potser han de triar entre cobrar una mica menys o treballar una mica més per assumir l’augment de la despesa en pensions. És la generació més nombrosa: els nascuts entre 1957 i 1977, que ara tenen entre 44 i 64 anys i sumen 7,7 milions de treballadors a la Seguretat Social.

Dues dècades d’alegres naixements al país –14 milions de nadons, ni més ni menys–, fills de l’explosió demogràfica, nascuts en dictadura, crescuts amb la televisió, beneficiats per l’entrada d’Espanya a la UE i testimonis de la incorporació de la dona al mercat laboral. Bé, doncs aquesta generació que agafa el nom dels ‘boomers’ americans (allà l’explosió de natalitat va ser anterior, després de la Segona Guerra Mundial) també té el seu tros de pastís a les xarxes socials.

Segons l’informe anual d’IAB, 26 milions d’espanyols entre 16 i 65 anys utilitzen xarxes socials. I, tot i que Facebook, Twitter o LinkedIn són les preferides dels grans, Instagram és la que més creix a Espanya, amb 20 milions de comptes el 2020. La majoria dels ‘instagramers’ són mil·lennistes i dones: El 55% davant el 36% d’homes. I és aquí on les ‘boomers’ han trobat un buit, convertides en ‘influencers’ que donen consells d’estil, competint amb les de vint anys en l’‘street style’ i les tendències per a dones de 40, 50, 60 anys que, a més, poden comprar-les. 

Del ‘low cost’ al luxe

El seu objectiu és mostrar que la passió per la moda no té edat. Algunes aposten per les barreges, els colors, el risc; d’altres prefereixen tons neutres i talls clàssics. Algunes llueixen cabells blancs i llavis vermells; d’altres melenes fosques i llargues. Algunes es vesteixen ‘low cost’ de cap a peus, Zara nenes inclòs; d’altres porten firmes de luxe i accessoris espectaculars. Això sí, entre els seus ‘hashtags’ mai falta aquest #over50style que les inclou en un nombrosíssim grup d’‘instagramers’ amb estil de més de 50 en què, entre moltes desconegudes, hi ha alguns rostres famosos com els de Sarah Jessica Parker i Cynthia Nixon, en ple rodatge de la seqüela de ‘Sexe a Nova York’.

Notícies relacionades

«Em fa vergonya dir que soc una ‘influencer’. Sonaria pretenciós per la meva banda», afirma Carmen Gimeno, 57 anys, llicenciada en Belles Arts i professora de dibuix en una escola de Bilbao. «Em fa gràcia fer-me fotos i pujar-les a Instagram, però no vull ser banderera de res. No faig ‘stories’ ni em poso filtres ni res d’això. Les fotos són tal qual, així naturals, perquè, si no, em convertiria en una altra persona».

També Naty Abascal és a Instagram per demostrar que als seus 78 anys (passa amb escreix la forquilla ‘boomer’) continua donant tantes lliçons d’estil com quan desfilava per a Elio Berhanyer, Valentino i Oscar de la Renta. Ella mateixa es defineix a les xarxes com a «‘fashion consultant’» i desplega ‘looks’ d’alta costura o bolsos de Balmain amb la mateixa naturalitat amb què llueix conjunts de Mango o de Bimba y Lola. I quan vol demostrar que tot torna només a d’utilitzar l’hemeroteca, com aquest estiu amb tres ‘looks’ del passat que avui són a totes les botigues: el fúcsia, els volants, el coll ‘halter’. La Naty sempre s’ho va posar abans. No falla.