Blackpink, el grup de noies més popular del món

zentauroepp55276551 mas periodico blackpink201007155937
Llevat que hagi viscut vostè sota una pedra durant l’últim lustre, haurà sentit parlar de Blackpink, ni més ni menys que el grup de noies més popular de l’actualitat. El més seguit a Spotify. El que està a punt de pispar a Justin Bieber el primer lloc de subscripcions a Youtube (entre 57,4 i 50,3 milions no hi ha tanta diferència). La bèstia pop de quatre caps (Jisoo, Jennie, Rosé i Lisa) que ha aconseguit, com BTS en el terreny ‘boyband’, fer del coreà una llengua que cada vegada més ciutadans al voltant del món s’esforcen per xampurrejar.
En honor a la veritat, com abans BTS (i Monsta X i SuperM), Blackpink han començat a coquetejar seriosament amb la idea del bilingüisme: ’The album’, el seu primer llarga durada des de l’abril del 2019, inclou diversos temes enterament en anglès, una cosa que a alguns puristes del K-pop no fa massa gràcia. Però cap d’aquestes cançons ha servit com a avançament o single oficial del projecte. Són només passos temptatius, potser.
Sigui com sigui, l’acabat d’estrenar ‘The album’ només pot resultar satisfactori per als amants d’un gènere que converteix l’actual pop occidental en música tediosa. Són vuit temes breus i letals de pop-rap-trap, tot just 24 minuts en total, carregats de ganxos melòdics i detalls de producció que s’instal·len al teu cervell ho vulguis o no. Una petita obra mestra d’enginyeria ‘bubblegum’ en què han participat des d’un vell llop K-pop com Teddy a un home de confiança d’Ariana Grande com Tommy Brown. El millor de cada nació.
El disc ha arribat precedit per ’Lovesick girls’, bomba pop amb moments emo-grunge en la qual participa, segurament aportant la melodia estil ‘Popcorn’ de la tornada, el ‘hitmaker’ francès David Guetta. En l’aspecte líric, és tant una oda al desamor com una declaració d’independència. El grup es defensa de ‘haters’ a ‘Love to hate em’ i convida els seus amants a «abraçada que dura tota la nit» a ‘Bet you wanna’, mà a mà bastant apocat amb la generalment esbojarrada Cardi B. També sensual però continguda és ‘Ice cream’, aquesta en col·laboració amb Selena Gomez.
Blackpink s’han proposat dominar la tardor 2020: poc després del (breu) àlbum arribarà, el 14 d’octubre, ‘Blackpink: Light up the sky’, documental marca Netflix que inclourà metratge en directe, escenes entre bambolines i entrevistes amb les noies. Segons Jisoo, la pel·lícula representa el grup «en el seu estat natural, en lloc de la imatge perfecta i somiadora que solem presentar, i és realment una mirada més genuïna a la nostra primera educació, i a com gravem juntes, i en essència una mirada més profunda a totes nosaltres». A veure. És clar que veurem.
L’únic que queda saber és quan les veurem en algun (gran) escenari de Barcelona. Després de convertir-se en el primer grup K-pop femení a actuar a Coachella, Blackpink va ser també el primer (femení o no) a passar pel Palau Sant Jordi: el 28 de maig del 2019. Una cosa que ni tan sols tan il·lustres precedents com Girls’ Generation (2007-2017) i 2NE1 (2009-2016) van arribar a aconseguir.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.