Lindsay Peoples Wagner: la nova cap de la moda

L'editora de 'Teen Vogue' impulsa la diversitat racial i muscula la seva influència en el sector

zentauroepp54036728 mas periodico lindsay people wagner200709230439

zentauroepp54036728 mas periodico lindsay people wagner200709230439

2
Es llegeix en minuts
Abel Cobos
Abel Cobos

Periodista

Especialista en cultura digital, tendències i oci.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La situació actual en el món de la moda l’explicava a la perfecció un mem. Sota el peu de foto: «El mur d’Instagram de qualsevol dissenyador ara mateix», presentava un munt d’‘emojis’ de noies blanques i rosses i, darrere la icona del quadrat negre (en al·lusió al #blackouttuesday, acció de protesta contra el racisme i la brutalitat policial), apareixien emojis de noies racialitzades. La crítica és senzilla: la inclusió en el món de la moda és pura façana i no planteja cap canvi real.  

Per passar del mem a l’acció, Lindsay Peoples Wagner, editora en cap de Teen Vogue, acompanyada per la publicista Sandrine Charles, ha creat el Black in Fashion Council, una plataforma per combatre el racisme estructural en el món de la moda. Les seves accions se centren, en resum, a impulsar i monitorar les polítiques d’igualtat racial en un món, segons defineixen, assetjat per un racisme endèmic.

Amb 29 anys, és l’editora en cap més jove i la tercera afroamericana al grup Condé Nast

Notícies relacionades

És l’últim pas en la prometedora carrera de Peoples Wagner. Activista, ‘influencer’ i periodista, va començar com a becària a ‘Teen Vogue’, la versió mil·lennista de la mítica capçalera, i ha acabat convertint-se en l’editora en cap, i, amb 29 anys, és la més jove i la tercera afroamericana a aconseguir aquest lloc al grup empresarial Condé Nast (el gran conglomerat periodístic a què pertany la influent revista). Gràcies a això, va aconseguir el reconeixement de ‘Forbes’, en la seva llista ‘30 under 30’, és a dir, les 30 personalitats més influents de menys de 30 anys.

La seva àmplia col·lecció de triomfs gira entorn del mateix: l’experiència negra en el món de la moda i la denúncia del racisme sobre el qual s’estructura. De fet, el seu reportatge més celebrat, i el que va posar el seu nom a la palestra, va ser un conjunt de 100 entrevistes a personalitats negres que patien diferents opressions en una indústria que només veu bellesa en l’ètnia blanca. Ha creat el seu propi #MeToo contra les agressions racistes i, mentre Anna Wintour es veia obligada a demanar perdó per la falta de diversitat racial de la capçalera sota el seu llarg mandat, Peoples Wagner s’ha anat refermant com una de les veus de més abast del canvi en marxa. Els nous temps demanen pas. 

Temes:

Moda Racisme