21 d’oct 2020

Anar al contingut
¿Com comprar roba?: distància, desinfecció i realitat virtual

ETIENNE LAURENT

¿Com comprar roba?: distància, desinfecció i realitat virtual

Noelia Sastre

Aforaments controlats, distància de seguretat, desinfecció de peces... «Ja no podrem provar els productes de bellesa ni tocar les mostres. Canviarà l’experiència de compra i la relació, fins ara tan tàctil, amb les peces. S’aplicarà la realitat virtual en filtres i miralls per evitar el contacte directe. La botiga ‘online’ serà una extensió de la física», afirma la periodista Triana Alonso. Els grans ja tenen un protocol a les seves botigues. A les d’H&M hi ha punts d’informació; control d’aforament; barreres de metacrilat a les caixes; adhesius a terra per guardar dos metres de distància; mascaretes, guants i desinfectant de mans; els emprovadors aniran obrint segons les necessitats i recomanacions, i les peces tornades estaran 48 hores en quarantena.

«Si la població continua creixent com s’espera, el volum de roba venuda a tot el món es triplicarà per al 2050. Una demanda que requeriria 2,3 planetes. La indústria de la moda necessita canviar i a H&M creiem que l’única solució és el negoci circular i impulsar el reciclatge. Estem treballant per utilitzar el 100% d’energia renovable en totes les nostres operacions per a l’any 2040», diuen des del grup suec.

Canviarà la relació tàctil amb les peces: s’aplicarà la realitat virtual en filtres i miralls per evitar el contacte

A Mango, amb 14.900 empleats, 384 botigues a Espanya i 1.800 a l’estranger, les mesures de seguretat a les botigues són similars, alternant els emprovadors per mantenir la distància. També ells parlen de sostenibilitat fibres sostenibles. «El 2019 vam fabricar més de 18 milions de peces etiquetades com a ‘Committed’. El 12% de la nostra producció i el doble que el 2018». I d’economia circular: «Impulsant l’ús de fibres reciclades contribuïm a l’estalvi de recursos i a la reducció de residu tèxtil. A l’abril vam llançar la primera col·lecció càpsula amb peces recollides a les botigues a través del projecte Second Chances», indica la multinacional catalana, que després de la pandèmia apostarà per produir més al Marroc, Turquia, Portugal i Europa de l’est per tenir més flexibilitat i rapidesa.

D’aquesta crisi creuen que el negoci digital en sortirà reforçat i serà molt important l’experiència de compra omnicanal, potenciant les fortaleses de la botiga física (assessorament, compra social, prova del producte, immediatesa) amb les del canal digital (profunditat de col·lecció, entrega a domicili). Entendre el nou client en l’entorn digital i dissenyar iniciatives que assegurin una bona experiència en qualsevol punt de contacte són els reptes més grans de la indústria, juntament amb la creixent demanda de peces sostenibles».