el fenomen de la quarantena
Daisy Edgar-Jones: el nou mite mil·lennista
Fins i tot ja hi ha tutorials de com aconseguir el seu tall de serrell. S'ha convertit en un símbol generacional. Ha posat cara al 'best-seller' 'Gent normal'

zentauroepp53478328 ana200520173721
A Daisy Edgar-Jones li ha arribat la fama en ple confinament. També a Paul Mescal, el seu company de repartiment en l’adaptació del ‘best-seller’ de Sally Rooney ‘Gent normal’, que es va convertir en un autèntic fenomen de vendes el 2018 i va catapultar l’autora com «la nova veu d’una generació».
Daisy Edgar-Jones interpreta la Marianne, una noia de classe alta que pateix problemes d’adaptació a l’institut. Els seus companys l’eviten i ella adopta una actitud rebel davant un entorn hostil. Dins del seu aïllament, s’enamorarà del Connell (Paul Mescal), fill de l’empleada de llar de la seva família i un dels nois més populars del seu ‘college’. Començaran a tenir una relació clandestina, una cosa que acabarà afectant els sentiments de la Marianne pel menyspreu social a què és sotmesa. Aquest serà el germen de la seva història, que s’allargarà al llarg del temps, ja a la universitat, on continuaran creixent, desitjant-se i fent-se mal de diferents maneres. Ja s’han convertit en el símbol romàntic mil·lennista.

Paul Mescal i Daisy Edgar-Jones, en la sèrie ‘Gente normal’.
‘Gente normal’ es va estrenar a finals d’abril a la Gran Bretanya i als Estats Units (a través de la BBC i Hulu respectivament; a Espanya acaba d’adquirir-ne els drets la plataforma Starzplay). En un temps rècord, les revistes de moda s’han rendit a la nova ‘it-girl’. El seu estil en la sèrie ha sigut analitzat al mil·límetre i fins i tot ja hi ha tutorials de com aconseguir el seu tall de serrell. La dissenyadora Lorna Marie Mugan ha sigut l’encarregada del ‘look’ de la Marianne en cada una de les seves fases vitals, des de la modèstia de la seva primera etapa fins a l’explosió ‘boho chic’ universitària, amb peces ‘vintage’ que semblen destinades a convertir-se en la tendència tardoral.
Sexe directe i espontani
Són molts els debats que ha suscitat ‘Gente normal’, tot i que un dels més importants és la manera en què s’aborda el sexe. La intimitat entre la parella és mostrada de manera molt directa i espontània, de manera explícita, però mai exhibicionista. La pèrdua de la virginitat de la Marianne ha sigut fins i tot utilitzada en xarxes com a exemple del que hauria de ser una relació sexual consentida entre els joves. Els responsables van comptar amb una assessora, Ita O’Brien, per abordar de manera respectuosa les escenes eròtiques, una decisió que han pres algunes produccions per protegir els actors en l’era post-Weinstein.

Daisy Edgar-Jones ha viscut aquestes setmanes amb una intensitat aclaparadora. Mentre estava aïllada al seu pis de Londres juntament amb la seva parella, el també actor Tom Varey, rebia trucades constants per entrevistar-la. Ha hagut de renunciar a les alfombres vermelles i a les festes, però la seva exposició mediàtica ha sigut igual d’intensa, o fins i tot més.
Fragilitat congènita
L’actriu va néixer a Islington, tot i que la seva mare és d’origen irlandès, cosa que la va ajudar a perfeccionar l’accent de la Marianne. Va començar a interessar-se per la interpretació des de ben petita i va acabar ingressant en el National Youth Theatre. El seu primer paper rellevant va ser en la sèrie ‘Cold feet’, que seguirien ‘Gentlemen Jack’ i ‘War of the worlds’. Però ha sigut ‘Gente normal’ la ficció gràcies a la qual ha revelat el seu talent. Ella és la perfecta encarnació de la Marianne tal com la va concebre Sally Rooney en la seva novel·la, una barreja entre fragilitat, sofisticació i melancolia congènita. En uns mesos ha passat de tenir 100 ‘likes’ en una publicació a Instagram a gairebé 63.000. Una estrella en temps de pandèmia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.