INTERPARLAMENTÀRIA A SEVILLA
El PP acusa Sánchez de tenir "el Govern més brut de la democràcia"
García Egea retreu al president que entregui "la clau de la porta del darrere" als independentistes
Moreno critica el canvi de Susana Díaz de "lleona" contra el PP a "xaiet" davant Sánchez
zentauroepp45658599 graf6852 sevilla 28 10 2018 el secretario general del pp t181028174954 /
El PP va clausurar aquest diumenge la interparlamentària que, amb aires de precampanya electoral andalusa, ha celebrat aquest cap de setmana a Sevilla. La cita va servir perquè els populars llancessin una nova cascada de desqualificacions contra el Govern del PSOE, que el portaveu conservador al Senat, Ignacio Cosidó, va definir com "el més brut de la història de la democràcia".
Després que el president del partit, Pablo Casado, obrís dissabte la reunió traient pit pel fracàs de la DUI i l’"herència" del 155 a Catalunya, els altres dirigents del PP van dedicar la segona jornada de la trobada a acompanyar el candidat a la presidència de la Junta d’Andalusia, Juan Manuel Moreno. El número dos dels populars, Teodoro García Egea, va acusar el president del Govern, Pedro Sánchez, de ser "cada vegada més a prop" d’entregar als independentistes "la clau de la porta del darrere" per aconseguir els seus objectius, ja que per la via legal "mai els aconseguiran".
Amb una posada en escena nova, semblant a les conferències internacionals TED, la intervenció de García Egea va començar amb una 'performance': tot l’auditori a les fosques i una imatge de fum a la pantalla, mentre el secretari general insistia que els socialistes fa "40 anys que venen fum i juguen amb les il·lusions dels andalusos". També es va burlar de les veus que anomenen el seu partit radical o extremista, replicant que si els populars són "extremistes" d’alguna cosa, és d’"estimar la gent i treballar" per ella. "El PP és el partit de la gent normal", va postil·lar.
Dards a Díaz
Notícies relacionadesMoreno, l’aspirant a la Junta, es va centrar a descarregar tots els seus atacs contra el seu principal contrincant a les urnes el pròxim 2 de desembre, la presidenta socialista, Susana Díaz. Va ficar el dit a la nafra de la seva relació amb Sánchez: "Quan governava el PP teníem una presidenta de la Junta que era un remolí, no hi havia dia que no insultava els ministres,Mariano Rajoy i el PP. Però des de fa cinc mesos, com ha canviat el conte. Ha passat de ser una lleona a ser un xaiet, un Mimosín suavet suavet...", va ironitzar.
En aquest sentit, Moreno va demanar a Díaz que es pronunciï sobre la possibilitat que es despenalitzin les injúries a la Corona o les ofenses als sentiments religiosos, i es va preguntar: "¿Li ha dit a Pedro Sánchez que no ens agrada que s’insulti la Macarena o el Cachorro, que no ens agrada que s’insulti i quedi impune, i que volem que les Forces Armades puguin ser-hi per Setmana Santa perquè escortin les processons?".
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- A Los Angeles Moren el director Rob Reiner i la seva dona, Michele Singer, apunyalats a casa seva, a Los Angeles
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
