Mitjans de comunicació
EL PERIÓDICO consolida la seva audiència digital a Catalunya
Prensa Ibérica es referma com a líder a Catalunya amb gairebé quatre milions d’usuaris únics mensuals al juny
El documental ‘Un corazón contra reloj’ va generar més de 150.000 visualitzacions en només una setmana

Un corazón contra reloj
EL PERIÓDICO consolida la seva audiència digital a Catalunya. El mitjà de comunicació propietat de Prensa Ibérica va registrar 3.145.980 usuaris únics durant el juny, xifra que el converteix en la segona capçalera més llegida, segons indiquen les dades del rànquing elaborat per GfK DAM, mesurador oficial del consum digital a Espanya designat per la indústria digital.
El mes de juny, marcat pels escàndols de corrupció al PSOE (amb els casos de Leire Díez i Santos Cerdán), els atacs d’Israel a l’Iran o la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’amnistia al procés, ha permès a EL PERIÓDICO millorar un 4% els seus registres respecte als del maig.
Així, EL PERIÓDICO queda en segona posició a Catalunya, al darrere només d’El Español, les xifres del qual també reflecteixen les de dos mitjans més agregats com Metrópoli Abierta i Crónica Global. A la tercera posició d’aquest rànquing s’hi situa La Vanguardia.
L’últim informe de GfK DAM també remarca que Prensa Ibérica és el grup líder a Catalunya, amb les seves capçaleres, entre les quals també hi ha Diari de Girona, Regió7 o Empordà, que entre totes plegades sumen gairebé quatre milions d’usuaris únics, en concret 3.969.583. Al darrere seu hi ha els grups El Español, Vocento, Prisa, Godó, Henneo i Unidad Editorial.
A escala estatal, Prensa Ibérica també està d’enhorabona. El grup és el que arreplega més bones dades durant el juny entre els cinc principals grups editorials d’Espanya, es manté en segona posició i retalla distàncies respecte al grup Prisa, editora d’El País.
EL PERIÓDICO, per la seva banda, és un dels pocs mitjans en què creix el volum d’usuaris únics, amb un augment del 2,6% entre el maig i el juny. Entre els continguts que han consultat més els lectors del diari destaquen els que estan relacionats amb la trama Cerdán i els àudios de l’UCO, i l’actualitat sobre el conflicte entre Israel i l’Iran. El contingut més llegit, però, és el sondeig de Gesop sobre intenció de vot, en el qual no només es recollia el desgast de Sánchez i el creixement de Vox, sinó també com Junts i Sumar havien perdut la meitat dels suports que van aconseguir en les eleccions generals del 2023.
Aquestes bones xifres del trànsit espanyol també responen a altres temes propis que van més enllà de la rabiosa actualitat, com l’enquesta del Gesop, l’entrevista a Pilar Eyre en el pòdcast Libros y cosas i les peces al voltant del documental Un corazón contra reloj, que va generar més de 150.000 reproduccions en tan sols una setmana.
Entre el públic català també van destacar els continguts relacionats amb la selectivitat a Catalunya, a la qual arribava l’anomenada generació Lamine Yamal i en la qual també han destacat tres alumnes que han aconseguit un 9,9.
Prensa Ibérica, líder de la informació regional i local a Espanya, té ara mateix en el conjunt d’Espanya 26 diaris impresos i digitals, a més de gairebé un centenar de Cròniques locals i diverses revistes. EL PERIÓDICO, Sport, La Nueva España, Faro de Vigo, Levante-EMV, Información i La Provincia són algunes de les capçaleres del grup.