Tendència audiovisual Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

La febre documental

És evident que les plataformes estan generant un interès renovat pel documental, un interès que implica noves generacions d’espectadors

1
Es llegeix en minuts
La febre documental

Mass Distraction Media

El magnífic documental ‘Summer of Soul’ (2021), sobre la celebració el 1969 del Harlem Cultural Festival, esdeveniment multitudinari dedicat a la música negra en què van actuar artistes de l’envergadura de Nina Simone, Stevie Wonder i Sly & the Family Stone, s’ha estrenat a Espanya als cines i també a Disney+. ‘The Bee Gees: How Can You Mend a Broken Heart’ (2020), esplèndid recorregut per la història de la famosa banda britànica, està disponible a Movistar+. Fins al pròxim 26 d’agost, en el marc de l’edició en línia de l’Atlàntida Film Festival, pot veure’s a Filmin ‘El chico más bello del mundo’ (2021), sobre la dolorosa vida de Björn Andrésen, l’actor que va ser Tadzio a ‘La mort a Venècia’ (1971). I Amazon ha distribuït i estrenat simultàniament en sales i a la seva plataforma Amazon Prime Video (a Espanya encara no ha arribat) el documental ‘Val’ (2021), sobre la trajectòria professional i personal de l’actor Val Kilmer.

Sense entrar en la inabastable oferta de ‘true crime’ (documentals, tant sèries com pel·lícules, sobre crims reals), la important presència en el dia d’avui de documentals al catàleg de les plataformes (produïts i/o distribuïts) no és cap tonteria. Com tampoc ho són l’interès informatiu que desperten (no fa gaire era bastant insòlit que els mitjans dediquessin espai a l’estrena d’un documental) i la curiositat i, sobretot, la conversa que generen a les xarxes. És clar que a les plataformes els falten fons de documentals (i de totes les altres coses, però esperem que sigui qüestió de temps), és clar que l’ideal seria una oferta de títols fonamentals més gran. És clar que no tots els documentals que s’estrenen tenen l’interès dels citats a l’inici d’aquest article: la moda del ‘true crime’, sense anar més lluny, ha donat peu a una bona col·lecció de subproductes. I és possible que per a un expert en documentals aquesta oferta sigui insignificant. No obstant, és evident que les plataformes estan generant un interès renovat pel documental, un interès que implica noves generacions d’espectadors. I això, es miri com es miri, és una bona notícia.

Temes:

Documentals