Talles grans

Referents

A més d'anunciar els exemples positius hem de denunciar també les discriminacions que patim les dones

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp41213209 gente modelos  curvy  en lencer a paralizan times square en 171206175916

zentauroepp41213209 gente modelos curvy en lencer a paralizan times square en 171206175916

Una de les contribucions del feminisme a la nostra societat és la de visibilitzar els referents positius que aporten les dones. Acostumem a celebrar amb un "ja era hora!" la primera dona que fa, que diu, que pot, etc. El col·lectiu On són les Dones va dedicar tot un any a publicar uns fils de twitter meravellosos per assenyalar l'anomalia que suposava que aquestes "primeres dones" accedissin a un càrrec o responsabilitat en ple segle XXI. De fet, la campanya va acabar amb un fil sobre llocs on encara no hi ha hagut mai una #primeradona, i no era pas curt. També podríem fer el de les segones i terceres dones, perquè segons com és més fàcil plantar una pica en Flandes que normalitzar la presència de les dones en espais tradicionalment reservats als homes. Hi pensava l'altre dia a propòsit del poderós discurs de la vicepresidenta Harris quan va dir que era la primera dona que accedia al càrrec però que no seria l'última.

També hi ha una altra manera de crear referents, que passa per la pedagogia de la quotidianitat i la denúncia de les discriminacions que patim les dones. És més fàcil identificar i lluir referents positius (i tan necessaris com són) que adonar-se del mal que fan els negatius, com la granota que no percep que s’està escalfant l’aigua de l’olla en què l’han posada a bullir fins que és massa tard. Un bon exemple és la denúncia de la taxa rosa o el ressò que ha tingut aquesta setmana la piulada de la Mireia Gubianas que denunciava que a les botigues d'H&M de Barcelona ja no era possible comprar la roba de la seva línia de "talles grans". Quin referent per les noies que lluiten contra les cotilles de la moda! El millor de la resposta de l'empresa és el raonament que si només es poden comprar ara per internet és per "la tendencia marcada por nuestros clientes". Doncs jo diria que els seus clients, i els que ja no ho serem, no ens volem amagar rere una pantalla. Volem ser a tot arreu, juntes, lliures i diverses, com tothom.

Temes:

Moda Dones