El disseny i la botiga del futur

Moda postpandèmia i comerç 'virus free'

Els directius de les multinacionals tèxtils i els dissenyadors es pregunten quines seran les tendències i hàbits després de la pandèmia

1
Es llegeix en minuts
escaparateok

escaparateok

El confinament i el tancament comercial a Espanya està alliberant aquests dies la imaginació dels dissenyadors de moda i ha despertat les angoixes dels directius de les firmes tèxtils. Creix entre els experts el convenciment que alguna cosa canviarà al comerç tèxtil, però ningú és capaç de fer més que travesses i apostes de tendències. Després de les guerres tendeixen a enfosquir-se els abillaments. Potser per això m’inclino a pensar que en els pròxims mesos s’imposarà més l’’estil matrix’ que l’eivissenc, malgrat que s’acosti l’estiu. Les camises d’estiu blanques ja estan de rebaixes. Potser en els bàsics de l’armari triomfin el buff, la caputxa i els guants d’estiu, o les peces amples i nous estils per aparèixer afavorits en videoconferències, sabatilles a part. També el ‘look’ de les japoneses d’edat avançada, aquestes de les de visera, para-sol i coll alt. Sense oblidar les ulleres de closca d’alta protecció. Dubto que les americanes de mànigues escarides i d’un botó s’estenguin després de l’etapa d’engreixament de les últimes setmanes, però també és possible que els més joves continuïn desafiant el coronavirus amb sabates sense mitjons, melic a l’aire i boca oberta al contagi. Qui sap, si la moda tendirà a polaritzar-se més en funció de la permeabilitat al contagi. Que la mostra de joventut passi a ser sinònim de presumida immunitat i roba lleugera. En el cas de les botigues, la transformació pot ser de substància. L’estil que va tenir la botiga VIP del passeig de Gràcia s’imitarà. Cues a la porta i més restriccions d’aforament. Diuen que la distància de seguretat dels tigres està entorn dels tres metres. La del consumidor s’ha establert en un metre i mig. Comprar a un respir de l’altre és arriscat i prou motiu per escapar-se de la botiga molt de pressa. El comerç postpandèmia serà necessàriament diferent. L’argument ‘virus free’ pot ser clau per atreure clients. Garanties d’asèpsia mitjançant rajos ultraviolats, peces embossades, àrees especials d’emprovadors i venda per als més grans, emprovadors virtuals. Seran canvis necessaris després del malson, noves tendències. Noves inversions per a una recuperació cap al desconegut.