05 d’abr 2020

Anar al contingut

Publicitat de dones

Invisibles, segures, sexis i poderoses. Les 'germanes grans' volen veure publicitats amb dones de 45-60 anys per anunciar els seus productes

Són el 22% de les dones, tenen entre 45-60 anys, estan en el seu millor moment professional, amb les prioritats clares i més temps per a elles. Es cuiden, controlen el seu futur, són estratègiques, líders, compromeses i pertanyen a l’univers que pren el 80% de les decisions de compra del planeta. La Dona.

Però són invisibles. Segons el Geena Davis Institute on Gender Media; les marques i la publicitat no les veu. Als Estats Units són les PrimeTimeWomen i controlen 19 trilions de dòlars. Segons Marti Barletta, són el target més poderós i les marques han de donar-los protagonisme. S’associen entre si per buscar aliances, estan preocupades pel medi ambient i per l’impacte social i recolzen les empreses amb valors. Si la gran empresa no les promociona, emprenen el seu negoci. Lisa Belkin del NYTimes ho va batejar com l’«opt out revolution» el 2003.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Amb cabells blancs i amb bogeria. Són dones que llueixen la seva edat mostrant la part sexi, segura i poderosa del pas del temps. Són valentes i assertives; no els importa caure malament. Nosaltres les anomenem les «Big Sisters»; les germanes grans. Són el nostre referent, les nostres aliades, les nostres còmplices.

De la tia Maria a la Big Sister. Passen de ser les velles avorrides a les madures guais. Les marques han seduït aquestes dones tractant-les de tia Maria o solteres. Res més lluny de la realitat. Són absolutament inspiradores i models a seguir per a les generacions més joves. Volen marques que trenquin estereotips, amb impacte social, una bona història per explicar i que encapçalin la lluita feminista. Busquen marques que les visibilitzin.

Les Big Sisters són les reines del consum perquè no només compren per a elles, compren per a tota la família. Volen veure publicitats amb dones de 45-60 anys per anunciar els seus productes, no només per a productes de salut o viatges de l’imserso, sinó també per a cotxes, sabatilles de córrer, productes financers, roba interior o safaris a l’Àfrica. Com deia Carmen Alborch «som dolentes però podríem ser pitjors».