IDEES

El 'zeitgeist' dels psicòpates

1
Es llegeix en minuts
FILE PHOTO  People holding mobile phones are silhouetted against a backdrop projected with the Twitter logo in this illustration picture taken September 27  2013  REUTERS Kacper Pempel Illustration File Photo

FILE PHOTO People holding mobile phones are silhouetted against a backdrop projected with the Twitter logo in this illustration picture taken September 27 2013 REUTERS Kacper Pempel Illustration File Photo / Kacper Pempel (REUTERS)

No ha sigut la notícia més llegida ni probablement serà la més comentada, però és una de les que millor resumeix el ‘zeitgeist’ en el dia d’avui: recentment, el director general de Disney, Bob Iger, va revelar que la seva empresa va considerar comprar la plataforma Twitter el 2017 i va decidir no fer-ho per com de «desagradable que resulta utilitzar-lo».

Iger està promocionant en aquests dies un llibre en el qual explica els seus 15 anys al capdavant de la Walt Disney Company i en el qual detalla les compres de Pixar, Marvel, ‘Indiana Jones’ i ’Star Wars’, entre d’altres. Per a molts,ha resultat una sorpresaconèixer que la companyia va considerar la compra de Twitter. Com detalla ‘The New York Times’ en un article recent, l’executiu de Disney intuïa que la xarxa social podria aconseguir «molt bé», però també va valorarels perills de la xarxa i la propensió a «fer coses dolentes»d’aquesta plataforma. Al final, la companyia va decidir no arriscar-se, malgrat que inicialment pensaven que podria ajudar Disney a modernitzar la seva distribució.

El director de Disney ha revelat que la seva empresa va considerar comprar Twitter, i que no ho va fer per com de «desagradable que resulta utilitzar-lo»

El més destacable de la notícia és la reflexió d’Iger respecte a l’ús de la xarxa social: «La maldat que hi ha és extraordinària. M’agrada mirar el meu ‘timeline’ de notícies de Twitter perquè vull seguir 15 o 20 temes diferents. Després mires les teves notificacions i immediatament dius: ‘¿Per què ho faig, això? ¿Per què suporto aquest dolor?’»

Notícies relacionades

No deixa de resultaruna mica còmica la democratització de les xarxes,que fan que qualsevol de nosaltres pugui tenir alguna cosa en comú amb el més alt executiu d’una de les més importants empreses de comunicació del món, ifins i tot compartir el seu dolor. D’això, comunament, se’n diu empatia.

Després et venen ganes de passar-li a Iger els comptesd’algunes dones comunicadores feministesque segueixo perquè vegi el que hi ha per allà. O potser n’hi ha prou a recordar les paraules de Phoebe Waller-Bridge a l’últim Saturday Night Live: «És una era formidable per ser un psicòpata. Els està anant molt bé».

Temes:

Twitter