Què és Sónar

Molts vénen cada gener al Mobile World Congress per entendre com seria la tecnologia, i molts vénen al juny per entendre la cultura digital

2
Es llegeix en minuts
fcasals34280686 icult  sonar   d united visual artists160614123306

fcasals34280686 icult sonar d united visual artists160614123306 / JAMES JAMESMEDCRAFT COM

Aquest any ja se celebra la 23a edició del Sónar23a edició del Sónar i malgrat la seva sòlida i reputada trajectòria encara deu haver-hi qui creu que només és un festival de música, o pitjor encara, qui el mesura en funció del nombre de reserves hoteleres que genera. Però afortunadament per al nostre futur, Sónar és molt més.

Durant tres dies Sónar aconsegueix que 120.000 persones de més de 100 països facin de Barcelona el node central de la cultura digital. Un espai d’avantguardes artístiques, d’experimentació, de trobada de comunitats creatives i grups de recerca d’arreu del món. Certament va començar com un festival musical, però ja fa temps que aquesta etiqueta no explica la seva complexitat i abast. A més dels concerts hi ha conferències, seminaris, instal·lacions artístiques, demostracions, tallers, trobades amb experts, mercat de treball, exposició d’idees i projectes empresarials, grups de recerca, inversors... Sónar ha aconseguit que Barcelona sigui la seu de la trobada anual de la comunitat creativa internacional, i això no només ens posiciona com a ciutat i com a país, sinó que connecta el nostre teixit ciutadà i empresarial amb el món i amb el futur.

Si el Sónar es fes a Berlín o San Francisco hi aniríem en processó

 Ara que tothom parla d’innovació i transformació digital cal entendre que el canvi no és només tecnològic sinó també, i sobretot, cultural. La visita al Sónar permet entendre ambdues dimensions i per tant és una convocatòria no només per als inquiets, els caçadors de tendències o els responsables d’innovació, també ho és per aquells que volen entendre el nou talent, necessiten revisar la manera d’atendre els seus públics, reconsiderar els seus productes o repensar els seus models de negoci. Per tant, hi tenen cabuda els empresaris, directius, emprenedors i inversors de qualsevol sector necessitats d’entendre el nou context, disposats a deixar-se sorprendre i atents als nous usos de la tecnologia, els nous formats, les noves interfícies i els nous públics. Per això l’any passat ja s’hi varen acreditar més de 1.900 empreses i 100 universitats i centres educatius d’arreu del món.

Tots aquests arguments no han de fer que estiguem orgullosos del Sónar, sinó que han de fer que el visitem i l’utilitzem. És irrellevant si ens agrada o no la música electrònica, hi hem d’anar per entendre el món actual, descobrir els seus protagonistes i connectar-nos amb les idees, els equips, els projectes i les empreses que estan explorant el futur. Els organitzadors ens ho han posat fàcil i la proposta Sónar+D és visitable a partir de les 10 del matí al recinte de la Fira a Montjuïc. S’hi pot anar fins i tot amb corbata.

Molts vénen cada gener al Mobile World Congress per entendre com seria la tecnologia, i molts vénen al juny al Sónar per entendre la cultura digital

Notícies relacionades

Per encarar el nostre futur, tant des d’un punt de vista social com empresarial, necessitem entendre la tecnologia i la cultura digitals. Molts vénen cada gener al Mobile World Congress per entendre com serà la tecnologia que canviarà el món, i hem de ser conscients que també cada juny molts vénen per entendre la cultura digital i trobar-se amb les comunitats creatives que l’estan explorant. Si el Sónar es fes a Berlín o San Francisco hi aniríem en processó. Que no us ho expliquin, aneu-hi.

*Genís Roca és expert en tecnologia i president de Roca Salvatella.