editorials

La cistella s'imposa al carro de la compra

1
Es llegeix en minuts

La llarga travessia de la recessió econòmica ha transformat molts dels comportaments que van florir en els temps de la gran bombolla econòmica. Un d'aquests és el que es refereix als hàbits de consum en l'àmbit de l'alimentació. Comencen a quedar lluny aquells dissabtes de desplaçament familiar als grans hipermercats de l'extraradi per omplir el carro d'una compra massiva amb què afrontar les necessitats de tot un mes. Ara, i malgrat que el flagell de la crisi sembla remetre, l'ús del carro ha deixat pas a les més humils cistelles que poden acollir les provisions necessàries per a una setmana. I en aquest nou escenari, el súper de barri encaixa millor que l'hipermercat dels afores, ple aquest a més a més de temptacions i capritxos innecessaris. Un estudi presentat a la fira Alimentaria conclou que un de cada tres consumidors ha deixat de costat la compra mensual i ha optat per realitzar diverses visites al supermercat que l'ajuden a racionalitzar despeses i necessitats.

Fent de la necessitat virtut, els consumidors s'han tornat més austers, reflexius i exigents, i això està obligant els hipermercats a reinventar-se per recuperar terreny, de la mateixa manera que les botigues tradicionals busquen el seu espai propi amb les armes dels productes frescos i el tracte diferenciat al client. No es tracta ja d'una crisi del consum, sinó del declivi d'un model irracional de consum propi de temps passats.