tu i jo som tres
La Mònica veu "fantàstica" TV-3
Que el Senyor li conservi la vista. La meva admirada Mònica Terribas ha sortit a l'APM? i ha dit: «A TV-3 la veig ¡fantàstica!». I va afegir: «Jo no crec que ningú vulgui carregar-se res. Les circumstàncies que es donen en aquests moments són molt complicades. Això vol dir dificultats d'ajust en el sistema de producció. I això és dolorós. Però ¡es fan coses fantàstiques!». ¡Ahh! Quin brindis al sol tan bonic. Semblava com si en lloc d'estar parlant Mònica Terribas estiguéssim escoltant Eu-geni Sallent, l'actual director de TV-3. O sigui, missatge institucional, en pla polític, aquí no passa res, tot és fantàstic, i avall.
La realitat és tossuda, no obstant. Passen coses. I no em refereixo només al dolorós, i sorollós, assumpte de la retallada econòmica. El més meditable, i de moment opac, és el disseny de futur que alguns estan preparant. N'hi ha que tenen l'esperança que tot el colossal tinglado passi a ser estructura d'Estat. Algun polític important, molt independentista i nostrat, els ha subjugat amb aquesta possibilitat: la Televisió de Catalunya elevada al rang de conselleria de la Generalitat. O sigui, tots funcionaris. Laboralment pot ser un acomodament il·lusio-
Notícies relacionadessionant. Professionalment és més aspre. Quan el periodisme es refugia en el funcionariat, la informació es transforma en propaganda. Aquest és un escenari. N'hi ha un altre: la gradual laminació de TV-3, fins a arribar a un grau de dissolució important. Això agrada a sectors que tenen plataformes privades: el transvasament de la publicitat seria una conseqüència automàtica. En qualsevol cas, de situació «¡fantàstica!», res.
BORRELL ES MULLA.- No havíem comentat l'aparició de Josep Borrell a La Sexta noche. Ha estat interessant, perquè s'ha mullat. Eduardo Inda i el presentador Iñaki López li insistien: «Des que el PSOE va anunciar primàries, cap dels seus polítics que hem entrevistat ha volgut mullar-se. Elegeixi: Carme Chacón, Patxi López, Madina, García-Page, Susana Díaz, Rubalcaba. Mulli's vostè, ¿quin és el seu candidat?», li suplicaven. I Borrell va contestar: «Si les alternatives són les que vostès han esmentat, jo seguiré recolzant Carme Chacón». ¡Ah! Es nota que Borrell està en un orbital assossegat, i allunyat de tota ambició, en la seva condició de socialista. S'ha mullat, perquè es troba en un estat virtuós: ja no aspira a càrrec.