2
Es llegeix en minuts

Fa un parell de setmanes us parlava de la navegació a mida, avui em disposo a donar-vos unes quantes eines per evitar-la. No es tracta de cap estratègia secreta ni de cap cosa complicadíssima que no pugueu fer sense l'ajuda d'un entès en la matèria. Es tracta de dedicar uns minuts a pensar com voleu navegar i seguir les instruccions que trobarem fàcilment a la xarxa. No pretenc ser exhaustiva, el que m'agradaria és que els usuaris no avançats (als avançats segurament no us aportaré res de nou) tinguéssiu un recull de recomanacions per evitar que us predeterminin la navegació.

En primer lloc, cal que poseu atenció a la configuració del vostre navegador, ja que és el primer a observar la vostra manera de moure-us per internet i conservar la informació que n'obté per predeterminar els vostres gustos i preferències. Si ho voleu evitar haureu d'esborrar-ne l'historial  (que no guardi les pàgines que heu visitat els últims dies, setmanes o mesos) i eliminar les 'cookies'. Les 'cookies' són uns petits arxius de dades que es creen al navegador per registrar la teva activitat mentre visites un lloc web. Heu de saber que, de vegades, navegar sense 'cookies' pot fer la navegació una mica més lenta i potser hi ha llocs als quals no podreu accedir. Una altra cosa que es pot fer amb el navegador és evitar la publicitat segmentada instal·lant un bloquejador de publicitat. Us deixo un enllaç amb alguns exemples.

Si feu servir un ordinador públic o compartit en què no teniu configurat el navegador al vostre gust, podeu utilitzar la navegació privada. Actualment gairebé tots els navegadors posen aquesta opció a disposició de l'usuari.

També cal ser curós amb la configuració de la privacitat en les xarxes socials. Us deixo instruccions per configurar la privacitat de Facebook, una de les més populars.

Ah! I no oblideu que normalment, per defecte, s'acostuma a tenir activada la geolocalització i, per tant, esteu donant informació d'on sou en tot moment. Configurar les opcions de geolocalització és molt important en els dispositius mòbils (tauletes, portàtils i telèfons).

Notícies relacionades

Ara bé, com diu el saber popular, a internet “quan un producte és gratuït és perque el producte ets tu”, és clar que les grans empreses es beneficien de tenir dades nostres i amb elles poder conèixer perfils de consumidor i influir en les nostres decisions de compra. Així doncs, hi haurà coses que no podreu fer sense donar dades a canvi. Quan us hi trobeu n'heu de ser conscients i saber què decidiu.

Post publicat al portal d'opinió 50x7