¿Estàs fent el que t'apassiona?

6
Es llegeix en minuts

Em van dir fa molts anys que això de muntar un negoci era una mala idea. En un parell d'ocasions ho vaig comprovar. En altres ho vaig pensar i encara avui, a vegades, l'energia es ressent per tant esforç i pot jugar-te una mala estona. En aquests moments acostumo a canviar la meva manera de pensar i em refugio en un altre lloc. No té res a veure amb els beneficis, la facturació o els resultats com aempresari. Acostumo a pensar si faig realment el que m'apassiona, si ho faig des de la convicció que és el que vull fer. És en aquest precís instant que ho sento en el més exacte i procedeixo a somiar despert. Em pregunto si en aquest precís instant, ¿estic fent exactament el que m'apassiona? La resposta segueix sent sí. Triar-ho no és fàcil, però tens l'obligació de perseguir allò que volies ser. Us deixo amb el vídeo en anglès 'all work and all play' i que us tradueixo just a continuació més avall. Defensa la teoria que, si passem la vida treballant, si en el món que ens ha tocat viure ja no procedeixen les fronteres entre allòlaboral i allò personal i si per això, la majoria del temps transcorrerà en aquest escenari nou, hauríem de poder-lo passar disfrutant.

¿Que estàs fent en aquest precís moment? ¿És una cosa que realment t'apassiona? Milions de persones en aquest precís moment estan fent exactament el que els fa feliç. Però espera un moment, passes una gran part de la teva vida treballant i qualsevolfeina té el potencial de tornar-te boig. La veritat és que la manera amb quètreballem influeix noves tendències i comportaments en la societat. I si algunes coses són noves i diferents per a tu i per a tots, és interessant saber qui entén realment aquesta realitat. Curiosament són aquells que s'han anomenat 'millennials' o també generació why', 'G', 'I', 'microburgesia low cost' o el que sigui. Això sembla ja més que superat.

La veritat és que aquesta generació representa la nova força del treball global i tenen grans aspiracions. La meitat d'ells ja posseeixen o planegen tenir el seu propinegoci. A causa de la seva mentalitat digital, fluida i col·lectiva estan afectant la manera com treballarem en el futur. En realitat mantenir les coses simples era la manera de treballar de la generació Baby Boomers als anys 60 i 70. Les regles eren molt clares en aquella època. L'espai de treball es limitava a l'oficina, les responsabilitats eren individuals i molt específiques i sabies exactament quan començava i acabava la teva jornada laboral.

En aquella època les institucions representaven l'estabilitat. Tenia sentit ser un bon empleat de la companyia i respondre bé a les rígides estructures lineals i jeràrquiques. No obstant, un cop triaves una carrera era una cosa que t'acompanyaria la resta de la teva vida. Els més vells ensenyaven sempre als més joves, ja que era l'experiència dintre d'una empresa el que determinava el teu coneixement en teoria. Tenir unlloc de treball garantia un estatus social i era un primer pas per al matrimoni i els fills. la feina no es barrejava amb la vida personal i el treball no es portava a casa. No obstant els 'baby boomers' treballaven molt per disciplina i sentit del deure. Eren sacrificis diaris per garantir els mínims de la família. Tothom esperava la gran recompensa.

Mentrestant la generació 'X' redefinia la relació entre treball i recompensa. Gent segura, extravertida i competitiva buscant creixements ràpids. Buscaven sempre millors propostes i una idea rendible els col·locava en un lloc de lideratge. Apareix la meritocràcia, que no té gaire a veure amb l'experiència. Per a això es recolzen en tota mena de titulacions i màsters per diferenciar-se dels seus competidors. En aquesta lògica individualista un bon armari i una targeta personal ajudaven a expandir contactes. Estar en el lloc i en l'hora correcta era el pla de treball moltes vegades. A partir d'aquí van començar a sorgir els addictes al treball i es va barrejar amb la vida personal. Ser addicte al treball era sexi i el vencedor era el primer a arribar a la taula de director. Es passava de la carrera ràpida per ascendir a disfrutar dels premis.

Ara tot és diferent. Sembla ser més important disfrutar del camí que arribar al destí final. Irònicament, els 'milennials', joves impredictibles, són els que tradueixen perfectament aquesta nova visió. En una era on el plaer determina la dimensió dels èxits professionals, ells saben com ningú reconèixer oportunitats que connecten passió i feina. L'economia creativa, noves professions, el 'boom' d'una actitud emprenedora i la nova força col·lectiva estan decorant un inèdit escenari. Ja no impressiona que els 'millennials' siguin impacients, ja que la velocitat en la manera com es connecten a la vida i al món els permet viure a un altre ritme. Projectes que només marquen la diferència a llarg termini no els interessen, no els esitmulen, i necessiten un constant 'feedback' per sentir que els seus esforços estan sent reconeguts.

La piràmide tradicional de les companyies no els serveix a aquests joves ansiosos. S'entusiasmen treballant amb altres generacions, però des d'una base d'igualtat i respecte. És una qüestió d'intercanviar coneixements, no importa l'edat, perquè per a aquesta nova generació la fortalesa està a voler descobrir les coses per ells mateixos. D'aquí neix l''enpowerment'. És natural per a ells diversificar els canals d'informació i buscar fonts alternatives d'informació. Al final, compromesos amb allò professional és alguna cosa més que una norma, és una cosa que emergeix de les experiències i l''enagadgement' que tenen amb el seu entorn.

Vivim temps en què a més de tenir una feina, és important tenir un propòsit i que sigui factible tirar-lo endavant de diferents maneres a la vegada. Mobilitat, espais de treball compartits,teletreball, l'oficina a casa i la direcció dels teus propis horaris aconsegueixen que la feina estigui en tot moment present, en qualsevol moment, a tot arreu. Per aquest motiu persones amb diferents estils de vida tenen ara més llibertat per desenvolupar el seu talent. Gent introvertida ha aconseguit convertir una idea en una empresa multimilionària.

Avui en dia pots quedar-te en pijama mentre els teus perfils a les xarxes socials segueixin ben cuidats. La flexibilitat és el camí a seguir. Els 'millennials' es senten fascinats pels projectes en constant progrés i quan perceben que aconsegueixen adquirir noves habilitats. S'entusiasmen per un món obert i en beta constant, on provar i intervenir en alguna cosa inacabada per poder així crear una cosa nova. Els 'millennials' necessiten sentir-se autònoms, però col·laborant per crear col·lectivament. Són capaços de canviar de direcció amb rapidesa per viure millor el present sense la il·lusió que el futur estigui sota control. Això és per una sola raó: els que s'adapten millor, poden evolucionar amb els canvis.

Notícies relacionades

Però, ¿estàs fent el que t'apassiona en aquest precís moment? La teva vida té pressa i el despertador està sonant. Descobreix el teu propòsit en aquesta vida i converteix-lo en la teva realitat. Si estimes la teva feina t'activaràs, ja que és l'única manera de viure una vida plena tots els dies.

Postpublicat aEl blog de Marc Vidal