Estilisme a cop de post

Alejandra Catalán, de 19 anys, estudia Marquèting i Comunicació de Moda a l'Institut Europeu de Design.

4
Es llegeix en minuts
Alejandra Catalán, de 19 anys, estudia Màrqueting i Comunicació de Moda a l’Institut Europeu de Design.

Alejandra Catalán, de 19 anys, estudia Màrqueting i Comunicació de Moda a l’Institut Europeu de Design.

Un consell (sobre)sortint: cal esforçar-se al màxim. No deixar mai de fer coses encara que sembli difícil.

Arriba de negre sobri. Estil gòtic en diuen alguns. Per a altres, simplement personalitat, aquest 'toc' singular. Enfundada en les clàssiquesDr.Martensi amb una faldilla de llunes blanques com a contrast al rigorós negre. En realitat no va a l'última moda: ni pantalons color fluor ni gavardina ni les últimes sandàlies deChristian Louboutin.No, ella va un pas endavant. El que veiem ara en ella serà tendència la temporada que ve. Diuen que és creativa i espontània. Una mica maniàtica amb l'ordre si és que alguna vegada això ha estat un defecte. Li encanten les amanides Cessar. Adora la seva germana gran per sobre de tot. No suporta la impuntualitat. I no podria viure sense el seu iPod. Estilosa, de pas ferm, sabent que marca tendència; però en viu és una noia tímida d'allò més, i el que és més important: amb els peus a terra. Ella ésCatssac. Alejandra Catalán per a familiars i amics.

La seva actual taula de treball és la xarxa, i el seu públic, navegants amants de la moda. Ella és blocaire demoda. Però no una més. En el poc temps que fa que és a la xarxa i més de 92.000 visites registrades, s'allunya dels anomenats egoblogs (Raphunen, My daily style, Bartabac, Lovely Pepa...)de milers de fotos amb nòvios a temps complet rere les càmeres. Són autofotos de conjunts precuinats a l'estil "jersei Zara 15,50., pantalons H&M 29,99. i sabates de l'àvia". El seu bloc, en canvi, és una mostra de com una noia de 19 anys pot arribar a ser estilista, realitzadora, fotògrafa, maquilladora, perruquera, a més de seleccionadora de models i localitzacions. Un tot en un en tota regla. La seva pàgina web és com una editorial de moda, però en gran. Ella sap que aquest 'boom' dels blocs de tendències és "una moda totalment passatgera, n'hi ha 100 d'iguals, el que importa és destacar".

Ensenyar el que es porta a dins

Amb 12 anys ja agafava la roba de la seva mare, també fanàtica de la moda, per fer conjunts i experimentar. Amb molt orgull ens confirma que els seus pares l'han recolzat des del primer moment. I és que no s'ho està prenent a la lleugera. Per a ella el món d'internet i els estudis són totalment complementaris. Una cosa realment interessant si tenim en compte labatallaque s'ha anat gestant entre els professionals d'aquest àmbit i els blocaires. Uns blocaires que han aconseguit introduir-se en aquest món a cop d'entrades i actualitzacions. Molts d'ells ja han protagonitzatcampanyes de publicitat iportades de revista, fins i totsamarretesde forma no autoritzada. Com a blocaire, Alejandra creu que és just aquest estatus que han anat adquirint. En alguns certàmens, els blocaires han passat a envair la 'front row' de moltes desfilades (com a exemple, el cas de la jove blocaireTavi Gevinson,Tavi Gevinsonque amb 13 anys ja era convidada de luxe a Nova York, París o Tòquio). Alejandra creu que els blocs "són una oportunitat per als joves perquè així poden ensenyar el que porten a dins".

És conscient que el que apareix en aquestes bitàcoles personals són un mostrari de tendències de gran utilitat per als professionals a l'hora de dirigir les seves col·leccions. "Són una mostra de l'ambient del carrer". Noms comGala González, Pelayo Díaz, Rumi Neely o Denni Elias han passat a ser part important del panorama 'fashionístic' internacional. Revistes, marques de roba i dissenyadors es rifen la seva presència en actes de tota mena.

Si que es pot, fora d'Espanya

A través de Catssac, els contactes aBarcelona iMadrid han començat a augmentar. Ha rebut trucades d'algunesmarques que volen aparèixer al seu bloc, fins i tot ja ha participat en alguna campanya publicitària. El seu somni és dedicar-se a l'estilisme, i el bloc no només li "obre portes", sinó que el considera "part del seu currículum". El treball a la xarxa l'acosta cada dia més a la seva meta: treballar a'V Magazine' deNova York. O a'i-D Magazine'. O a'Dazed & Confused'. O, per descomptat, a la mítica'Vogue'.Però sempre, si pot ser, fora d'Espanya. "Ara per ara el futur de la moda està fora". I ella que ha estat vivint a Londres ho sap de primera mà. "A Londres la gent és més creativa, són més bojos, més arriscats". En canvi aquí, sempre limitats "pel que diran".

I davant la pregunta de si prefereix seguir treballant en format digital o passar-se a les pàgines impreses ho té molt clar: "M'encanta la tecnologia, sóc una 'friki' d'Internet, sempre estic consultant nous programes, però m'encanta el paper, poder tocar la revista, tenir-la a la mà, retallar-la, subratllar...". Llarga vida als'collage' de retallades i teles.

Cuidant fins a l'últim detall

Alejandra té molt clara la valoració d'aquesta experiència bloguística: es compleixen més ràpid els somnis. "Si et quedes amb els treballs a casa no fas res". Per a ella, el fet de poder exposar el seu portafoli davant d'un públic tan ampli i variat la motiva a seguir per aquest camí. "La gent valora el que faig i fan que em senti més a prop del món de la moda". Un món que fins fa poc s'havia considerat exclusiu i hermètic.

Notícies relacionades

I, finalment, una recomanació als joves amb idees: "No s'ha de tirar la tovallola, queda molta vida per endavant". Ella amb 19 anys ja se sent cada vegada més a prop dels seus somnis. Veient els seus treballs, les sessions cuidades al detall fins a semblar un reportatge d''Elle', veure com els seus amics s'involucren en les sessions i comprendre les hores que hi ha al darrere de cada entrada, fan comprendre que encara hi ha esperança per als joves d'avui. Feu una volta percatssac.blogspot.com, i després ens ho expliqueu.

www.sobre-sortints.cat