Als barris de Gràcia i Sants

Barcelona estrena dues sales de teatre: ¿què es veurà a l’Espai Texas i el Heartbreak Hotel de Rigola?

El suport popular al nou cine Texas de Barcelona supera ja els 100.000 euros

Àlex Rigola: «Ens hem hipotecat per comprar un teatre»

L’Espai Texas ultima les obres perquè la inauguració pugui celebrar-se a les festes de la Mercè

Barcelona estrena dues sales de teatre: ¿què es veurà a l’Espai Texas i el Heartbreak Hotel de Rigola?

Jordi Otix

3
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

‘Pongo’, un espectacle d’improvisació i humor creat per Judit Martín, Alba Florejachs, Mónica Ballesteros i ‘Austràlia’, el primer text del director Israel Solà (La Calòrica) que va triomfar a la Flyhard la temporada passada i la intimíssima versió de ‘Hedda Gabler’ d’Ibsen adaptada i dirigida per Àlex Rigola que va esgotar localitats al Lliure de Gràcia inauguraran dos nous teatres a Barcelona d'aquí a unes setmanes.

El muntatge de Rigola obrirà el 12 de setembre el Heartbreak Hotel, una petita sala a la zona de Sants-Badal amb només 72 localitats. ‘Pongo’ obrirà l’Espai Texas el 13 d’octubre en sessió golfa (22.00 hores). I a partir del 18 compartirà protagonisme a la cartellera del teatre amb ‘Austràlia’ (20.00 hores).

Si les obres no es retarden, els nous responsables de la Texas esperen tenir la sala de teatre acabada per a les festes de la Mercè. L’històric cine de Gràcia reneix com a espai de cine i teatre amb una sala per a 200 espectadors amb escenari central i públic a dues bandes, dues sales de cine que serà el primer a obrir a partir del mes vinent i un bar.

El Heartbreak Hotel, capitanejat per Rigola i Irene Vicente, ha presentat una temporada amb cinc produccions pròpies, però vol donar cabuda a altres propostes. Rigola aposta per un tipus de teatre en estat pur, desposseït d’artifici, en què l’actor i el text es poden apreciar de manera molt íntima. ‘Hedda Gabler’ compta amb grans actors com Nausicaa Bonnín, que encarna la turmentada protagonista que dona títol a l’obra, Miranda Gas, Pol López, Marc Rodríguez i Joan Solé. La programació de la sala compta en la seva primera temporada amb quatre títols més, dos d’ells d’autores contemporànies com Aki Shimazaki i Aina Tur, ‘Lluna plena’ i  ‘Sis hectàrees d’oliveres’, respectivament. ‘L’home de teatre’, de Bernhard, un nou muntatge de Rigola, la reposició de ‘Who is me. Pasolini (Poeta de las cenizas)’ completen la programació.

Totes dues sales han llançat estratègies diferents per seduir el públic. L’Espai Texas de Gràcia ofereix descomptes del 20% i el Heartbreak Hotel proposa abonaments de tres i cinc espectacles.

De creativitat, no en falta

Isona Passola, Joan Teixidor, Anna Rosa Cisquella, Flyhard Produccions i la cooperativa Barc esperen reflotar l’antic cine Texas d’una banda i oferir un espai teatral que doni sortida a obres que han funcionat en sales de proximitat en un teatre intermedi, ja que el salt a un teatre de gran aforament és complicat.

Notícies relacionades

«De peticions, no ens en falten. Són molts els creadors que necessiten aquest tipus d’espai», va assenyalar Anna Rosa Cisquella a EL PERIÓDICO quan van presentar aquest projecte que està a punt de convertir-se en una realitat. Han recollit més de 139.000 euros a través d’una campanya de micromecenatge i una ajuda de 15.000 euros de l’Ajuntament de Barcelona que demostren l’interès pel projecte. De públic en tindran perquè les 2.030 persones que van participar en la campanya de micromecenatge tenien entrades de regal. I la venda online, iniciada fa tres setmanes, s’ha anat animant coincidint amb la tornada de vacances de molts.

‘Pongo’ i ‘Austràlia’ ja ho estan notant. La primera és un esbojarrat homenatge a l’inútil protagonitzat per dues actrius molt còmiques, Alba Florejachs i Judit Martín, que conviden els espectadors a portar algun ‘pongo’ de casa, els objectes decoratius de dubtós gust o utilitat, per donar peu a tota mena d’històries i anècdotes. La segona, amb Ester Cort, Meritxell Huertas, Brian Lehane i Carme Poll narra una història centrada en tres germanes que tornen a reunir-se a Austràlia després que una d’elles, que no pot tenir fills, els hagi sol·licitat un òvul per poder concebre. L’obra reflexiona sobre la família i l’amor.

Temes:

Barcelona Teatre