Escapades
Un estiu ple de patrimoni per descobrir a Catalunya
Els museus i monuments de la Generalitat de Catalunya proposen més d’un centenar d’activitats per viure el patrimoni cultural aquest estiu

Els museus, monuments i jaciments de la Generalitat de Catalunya han preparat més d’un centenar d’activitats aquest estiu sota la campanya ‘Aquest estiu viu el patrimoni’. Propostes per a tots els públics entre les quals hi ha visites guiades i teatralitzades, concerts i espectacles, tallers familiars, jocs de pistes i escapada i passejades d’estiu. Aquestes activitats tenen per objectiu fer que, tant el turisme local com internacional, tinguin accés al patrimoni cultural català i coneguin i descobreixin la seva riquesa d’una manera lúdica i diferent. Experiències, totes elles, en escenaris plens d’història.
La completa agenda d’activitats ha estat possible gràcies a la col·laboració entre el Departament de Cultura i els diversos agents públics i privats del territori i és una de les apostes més importants de dinamització i socialització de la cultura i el patrimoni.
Entre les cites destaca el Festival Jordi Savall, que celebra la seva segona edició i es consolida com a cita imprescindible de l’estiu a les comarques de Tarragona. El Reial Monestir de Santes Creus acollirà, de l’11 al 15 d’agost, 10 concerts d’aquest festival de música antiga dirigit pel reconegut intèrpret i director, que tindrà lloc en espais patrimonials que formen part de la Ruta del Cister. També destaca la Schubertíada a la Canònica de Vilabertran, a l’Alt Empordà, que fa 30 anys enguany i va donar el tret de sortida també l’11 d’agost amb la soprano Marlis Petersen.
Altres cites musicals de l’estiu als monuments catalans són els festivals empordanesos de Portalblau a Empúries i el de música clàssica a Sant Pere de Rodes. Durant el mes d’agost, a la seu d’Empúries del Museu d’Arqueologia de Catalunya es podrà gaudir del festival Portablau, amb grups com Texas, Els Catarres o El Pot Petit, entre d’altres.
L’oferta de visites guiades i passejades s’incrementa amb noves propostes de visites temàtiques, intergeneracionals i altres que combinen el patrimoni monumental i el natural. A les comarques de Girona les persones visitants poden apuntar-se a la clàssica Ruta Josep Pla a la ciutat ibèrica d’Ullastret, o a la Girona monàstica, que permet conèixer els monestirs de Sant Pere de Galligants i Sant Daniel.
Notícies relacionadesAl Priorat, es podrà participar de la visita ‘Reflexions d’un pare cartoixà a Montsant’ o a la segona passejada espiritual a la Cartoixa d’Escaladei. I a l’Alt Penedès, a la ciutat d’Olèrdola s’ha programat la ruta de 5 km ‘Olèrdola, una muntanya d’històries’ per descobrir les construccions de pedra seca o les restes arqueològiques de les tombes amb forma humana medievals.
Una farcida agenda de diferents tipus d’activitats arreu de totes les comarques de Catalunya que el Govern posa a disposició de tots els catalans i catalanes i també de tots els visitants que vindran a Catalunya aquest estiu. El detall de les activitats es pot consultar a l’agenda en línia que s’ha habilitat al portal web del patrimoni cultural que inclou, a més, propostes de rutes, escapades de cap de setmana i diverses promocions per viure un estiu ple de patrimoni.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026