MÉS PERIÓDICO

David Bustamante es posa els guants de boxa per Ibai

David Bustamante es posa els guants de boxa per Ibai
  • El cantant s’enfronta aquest divendres al ‘showman’ Mr. Jagger en la vetllada organitzada per l’‘streamer’ a Twitch

3
Es llegeix en minuts
Abel Cobos
Abel Cobos

Periodista

Especialista en tendències, plans, cultura pop, tele, 'celebrities', mems, internet i temàtica LGTBI.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

És l’esdeveniment de l’any en l’ecosistema digital espanyol. El seu nom no menteix: La Velada del Año, una jornada de boxa organitzada per l’‘streamer’ Ibai Llanos, que en la seva primera edició, el 2021, va superar la frontera del milió d’espectadors només en la seva retransmissió per Twitch, la plataforma de ‘streaming’. 

El ‘line-up’ d’aquest any el protagonitzen, majoritàriament, ‘streamers’, ‘gamers’ i altres personalitats digitals, com el ‘showman’ Mr. Jagger. També s’uneixen al ‘line-up’ el productor musical i fenomen de masses Bizarrap, catapultat a la cimera de les llistes d’èxits a Espanya i Llatinoamèrica gràcies a la seva presència digital.

Però, entre tot aquest repartiment de personalitats d’internet, apareix un nom que, per a molts, és totalment inesperat. Substituint Jaime Lorente, de ‘La casa de papel’, que s’havia d’enfrontar a Mr. Jagger, arriba al ring el cantant i ex concursant d’‘OT’ David Bustamante, que als seus 40 anys es posarà els guants de boxa per entretenir hordes d’espectadors de Twitch, majoritàriament de la generació Z.

Superació maquillada 

Però, ¿com ha arribat una persona tan allunyada del món de l’streaming a l’esdeveniment més important del sector? Bàsicament perquè Bustamante, tot i que sempre ha prioritzat la seva carrera musical, és un animal televisiu. Ho va demostrar des de la seva primera aparició en la primera edició d’Operación Triunfo construint el relat que era un paleta amb el somni de pujar als escenaris, una sucosa història de superació lleugerament maquillada (treballava en l’empresa familiar i havia rebut formació musical).

Un cop allà, va saber jugar bé les seves cartes convertint-se en el ploraner i emocional de l’edició, un home sensible que quedava bé en càmera i que donava molt contingut. Amb això, sumat a la seva tècnica vocal, va aconseguir quedar finalista en la primera edició, una final que van veure 12,8 milions d’espectadors, l’emissió més vista d’un concurs a Espanya.

Entre àlbums i gires mai ha deixat de sortir davant les càmeres. Ha aparegut en concursos i programes del cor, sempre amb molt carisma. Entre altres, va passar per ‘Mira quién baila’, ‘Grand Prix’, ‘Tu cara me suena’, ‘El número uno’, ‘Mi casa es la tuya’, ‘El desafío’ i ‘Masterchef Celebrity’, en aquest últim, de nou, rescatant la seva narrativa de persona sensible i emocional que no té por de plorar, aconseguint titulars i sobretot alineant-se al relat feminista que anima el gènere masculí a no reprimir els seus sentiments.

La barreja que funciona

Paral·lelament, avui dia està en auge la col·lisió del món digital amb el món del ‘reality’ i la televisió original. La gran majoria de produccions més pop, tant mil·lenista com centennista, aplaudeixen la fusió entre els dos mons. Per exemple, ‘Estirando el chicle’, pòdcast guardonat amb el premi Ondas i dirigit per les creadores digitals de contingut Carolina Iglesias i Victoria Martín, promouen activament aquesta fusió. Com quan van convidar la col·laboradora de ‘Sálvame’ Chelo García Cortés i van parlar de les desenes de mems que l’envolten sobre el programa.

Notícies relacionades

Un altre exemple, aquesta vegada televisat, el ‘Sálvame Mediafest 2022’, que dimecres va ajuntar personalitats tan dispars del món del cor com Jorge Javier Vázquez i Lydia Lozano amb les muses centennistes Samantha Hudson i Ptazeta

En aquest context, no podia faltar el vincle entre algú que domina tan bé la càmera com Bustamante amb l’streamer que més mou les masses al nostre país. Aquesta fusió ha tingut tant impacte i bona acollida que, amb només dos vídeos a TikTok, Bustamente ja ha aconseguit dos milions de visualitzacions. Sembla que la generació Z està acollint l’‘extriomfet’ amb el mateix amor que els seus predecessors.