58 concerts de gener a març

L’Auditori llança una campanya per recuperar el públic

El pianista Josep Colom protagonitza un vídeo amb el lema «Cuidem la música» coincidint amb la nova programació d’hivern

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

L’Auditori de Barcelona acaba de presentar la seva temporada d’hivern amb presència de músics de tots els gèneres, de la clàssica al jazz i diversos espectacles familiars. Entre els mesos de gener i març l’Auditori acollirà 45 produccions i 58 concerts, dels quals una vintena es podran seguir en ‘streaming’. Per animar aquells que encara dubten del fet d’assistir a disfrutar de la música en directe, l’Auditori ha llançat un vídeo on, mentre el pianista Josep Colom interpreta les ‘Variaciones Goldberg’ de Bach, s’observa el benestar que la música produeix. La imatge final amb una parella ballant amb auriculars davant l’Auditori s’acompanya amb una veu en ‘off’ que diu: «La música sempre ha estat al teu costat, ara necessita que estiguis del seu. Cuidem la música».

El centre musical ha pogut ampliar a 1.000 places la seva sala principal, igual com el Liceu i el Palau de la Música. Ara toca omplir-les de públic i per a això compta amb una atractiva programació on destaca la presència d’artistes internacionals com Les musiciens du Louvre, el director Teodor Currentzis al capdavant d’Orquestra Simfònica SWR Stuttgart i Marin Alsop amb la Simfònica de la Ràdio de Viena. En els dos casos les mil places disponibles no són suficients per a totes les entrades venudes de tots dos i s’està estudiant oferir una segona actuació.

Quant a músiques modernes, destaca una revisió de la música de pel·lícula de Nino Rota en clau de jazz a ‘Revisiting the Godfather’ i la presentació del nou disc de Los Aurora, grup de flamenc jazz sorgit al Taller de Músics. A més, es recupera l’intercanvi amb l’Orquestra Nacional d’Espanya (ONE) i l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) restablint el pont musical Barcelona-Madrid.

Robert Brufau, director de l’Auditori, va recordar que la península ibèrica és una excepció a Europa quant a activitat musical. En altres països de la Unió Europea està molt més restringida i moltes sales estan tancades. «L’important és poder oferir cultura amb seguretat», recorda. Més enllà del dèficit generat en aquesta pandèmia el que més preocupa a Brufau és la situació crítica dels artistes i treballadors del món de la cultura: «S’ha de parlar més dels músics i menys de les institucions perquè ho estan passant molt malament».

Notícies relacionades

Entre el gener i el març destacats solistes com la violoncel·lista Sol Gabetta, la soprano Núria Rial, la violinista Letizia Moreno i la pianista Varvara actuaran amb l’OBC que segueix adaptat els seus programes a la necessària separació entre els intèrprets a l’escenari: no més de 55 músics. Entre el repertori d’hivern destaca ‘Pandora Suite’, ballet per a dos pianos i percussió de Robert Gerhard amb Miquel Villalba, Jordi Masó i Miquel Vich i ‘Nostalgie of light, Yearning for...’ una estrena mundial de Núria Giménez Comas i l’estrena d’‘Utopía’ de Sofía Martínez. La música de les dues compositores es gravarà en un disc juntament amb altres peces seves en un disc amb el segell de l’Auditori.

Per la seva banda, la Banda Muncipal estrenarà ‘Les càrregues’, l’última obra de Jordi Cervelló, i ‘Berlicht’, d’Oliver Waespi i ‘Concert per a saxòfons i conjunt de vent’ de David Maslanka comptant amb el Keybart Ensemble. Aquest interessant quartet de saxòfons serà una de les estrelles del Festival Emergents Barcelona que del 26 al 28 de març reunirà joves talents com la pianista Alexandra Dovgan que apadrina Sokolov, la violoncel·lista Anastasia Kovekina, la percussionista Vanessa Porter i l’Aris Quartet.

Temes:

Auditori Música