Fórmula 1

«¿Com que 33?»: l’obsessió de Fernando Alonso per tornar a guanyar amb Aston Martin desencadena l’eufòria

La comunitat de seguidors de l’espanyol, que avui coneixerà el seu monoplaça per a aquesta temporada, viralitza el nombre de victòries al qual arribaria si aconsegueix un gran premi més

«¿Com que 33?»: l’obsessió de Fernando Alonso per tornar a guanyar amb Aston Martin desencadena l’eufòria
5
Es llegeix en minuts

Fernando Alonso i la seva legió de seguidors ho han tornat a fer. Als seus 41 anys, el pilot espanyol ha desencadenat l’eufòria abans de la presentació de l’AMR23 (avui, a les 20 hores, a través de DAZN), el monoplaça amb què competirà aquesta temporada a la Fórmula 1. El curs comença el primer cap de setmana de març amb el GP de Bahrain. Dels creadors del ‘Pla’ d’Alpine ha nascut la ‘Missió’ d’Aston Martin, que ha derivat en la viralització del missatge: «¿Com que 33?», en al·lusió a la trenta-tresena victòria de la seva carrera que espera aconseguir amb l’escuderia britànica

Com va passar amb el ‘Pla’, ineficaç en el desenvolupament de l’escuderia francesa, de la qual va sortir per la porta del darrere, el mateix Fernando Alonso ha alimentat el moviment penjant algunes imatges a les quals es pot veure el número 33. Així mateix, es va fer una foto amb un fan durant els tests de Jerez fent el número 3 amb la mà. La comunitat d’aficionats de l’asturià, dins de l’espontaneïtat que els caracteritza, va construir el relat amb altres referències boges. 

Ningú amb més temporades

Que si Alonso ha pujat un vídeo al qual corre a la neu i fa 33 passos, que si Aston Martin ha penjat un vídeo amb 33 canvis de pla... «No comencem una altra vegada», assegurava entre rialles el bicampió mundial als entrenaments que va fer al traçat espanyol, on va debutar amb un Minardi el 1999. Però a Fernando li encanten aquests jocs tant com el nou projecte en el qual està involucrat. Tot i que la d’Aston Martin és una carrera a contrarellotge, perquè a Alonso li queden, segons ell mateix ha declarat, «dos o tres anys» al Gran Circon complirà la seva vintena temporada (rècord).

Tot i que totes les parts implicades en el «¿Com que 33?» són conscients que l’anhelat triomf no serà immediat. L’objectiu declarat per Aston Martin és situar-se darrere del triumvirat que formen Red Bull, Mercedes i Ferrari. De fet, el camí que persegueix l’escuderia del multimilionari Lawrece Stroll és sobre les roderes que han deixat els dos primers equips esmentats.

Les seves trajectòries també serveixen per marcar terminis. Red Bull va començar a la Fórmula 1 el 2005 després de comprar Jaguar. El seu primer títol no va arribar fins a un lustre després, quan va triomfar Sebastian Vettel, predecessor d’Alonso a Aston. El germànic, que es va retirar la temporada passada, va aconseguir quatre corones consecutives fins que Mercedes va aparèixer al seu camí. Els alemanys van adquirir el 2010 Brawn GP, que era l’antiga estructura d’Honda. Fins al 2014 no van poder pujar Lewis Hamilton a dalt de tot del podi. A partir d’allà, una seqüència de set títols.

«Qüestió de temps»

«És qüestió de temps que Aston Martin guanyi», s’entossudeix a repetir Alonso cada vegada que se li pregunta sobre les possibilitats d’una escuderia que la temporada passada va acabar com la quarta pitjor. Tanmateix, la bandera de l’optimisme l’enarboren fins i tot els ambaixadors del fabricant com Pedro Martínez de la Rosa, que assegura que l’aficionat serà conscient de l’aposta quan vegi les instal·lacions que la marca britànica té a Silverstone. 

Un batalló d’enginyers, junt amb una gran fàbrica, evidencien que Aston no va de farol. Alguns provenen directament de la competència. Una de les figures visibles de l’estructura és Dan Fallows, responsable d’aerodinàmica que anteriorment va exercir aquest càrrec a Red Bull. Un altre dels culpables del ‘hype’ que s’ha creat. «És genial quan trobes una petita llacuna al reglament i la pots utilitzar a favor teu», va dir amb misteri quan se li va preguntar sobre les claus del seu departament, on també és Eric Blandin, que era home fort de Mercedes.

Aston Martin està il·luminant el somni de Fernando Alonso, que compartirà equip amb Lance Stroll, fill del cap, en unes instal·lacions que van pertànyer a Jordan. La gran carència que actualment té és la d’un túnel de vent, element clau als assajos als quals es perfecciona al mil·límetre cada vehicle. Ara mateix, l’escuderia britànica està utilitzant el de Mercedes, el seu proveïdor de motors, però ja està fent el seu propi, que podria estar en funcionament el 2023. En total, la nova seu d’Aston Martin tindrà més de 37.000 metres quadrats.

Monoplaça revolucionari

Per a Lawrence Stroll, els diners no seran mai un problema. Segons Forbes, el seu patrimoni ronda els 3.000 milions d’euros que ha amassat al sector de la moda, invertint i venent accions en marques com Tommy Hilfiger o Michael Kors. Tot i que la gran passió del canadenc sempre han sigut els cotxes.

Ho demostra amb un garatge al qual guarda autèntiques joies de col·lecció com un Ferrari 250 GTO. Un amor traslladat al seu descendent, company d’Alonso. La condició té risc, perquè si hi ha una cosa que no suporta l’espanyol és quedar per darrere del que porta la seva mateixa granota: en són exemples el seu combat ferotge amb Hamilton a McLaren, les seves friccions amb Massa a Ferrari o els més recents incidents amb Ocon a Alpine.

Notícies relacionades

Tot i que sembla que això no serà un problema amb Lance, que, tret del 2018, sempre ha estat per darrere en puntuació respecte als seus iguals a l’escuderia. Com a anècdota, Alonso era el «dolent» per a Stroll Jr. quan va començar a seguir la F1 el 2004 i «veia com rivalitzava amb «el meu ídol», Michael Schumacher Un detall que evidencia la bretxa generacional. De moment, la cordialitat regna en totes les comunicacions, a les quals Alonso apareix abraçant-se als membres del seu equip. 

 «He vist molta energia per part de tothom. És molt motivador. Mai estic desanimat, però necessito estar segur per donar el 100%», va reflexionar després dels tests de Jerez, encara amb el monoplaça de la temporada passada. L’AMR23 ha sigut promocionat com una «revolució que té un 90% de peces canviades i un 95% de les superfícies aerodinàmiques diferents». Dades que convergeixen al 33 amb el qual s’ha obsessionat Alonso i la seva comunitat, que veu en l’espanyol un agent 007, que utilitza a les seves pel·lícules aquesta mateixa muntura, amb llicència per convertir un somni en victòria.