AUTOMOBILISME

Alonso vol calma davant del domini dels Red Bull

Només l'asturià aguanta el ritme de Vettel i Webber a l'espera de la seva gran oportunitat

El pilot asturià ja va aconseguir a Interlagos els dos títols anteriors. / ATLAS

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Sao Paulo / Enviat especial

Les coses continuen anant per on anaven. Els Red Bull també dominen els entrenaments lliures al GP del Brasil i Fernando Alonso és l'únic que els fa ombra. Pot ser un panorama preocupant perquè Mark Webber només necessita guanyar les dues carreres per proclamar-se campió. Però aquest panorama de domini dels cotxes blaus ha estat constant i no han guanyat. I d'aquesta situació Alonso n'ha sabut treure profit per liderar el Mundial i plantar-se a la penúltima carrera amb 11 punts d'avantatge sobre Webber.

L'entorn d'Alonso, els seus mecànics, l'equip en general viu un estat de tensió que no és nou per a ells. L'asturià sembla en una altra esfera, dorm gairebé més que mai, menja més bé i no s'immuta per res, ni tan sols quan el seu motor va dir prou al final de la primera sessió d'entrenaments. «Teníem pensat canviar-lo entre les dues mànegues», explica sense donar-hi la més mínima importància. Més preocupant sembla el cas de Felipe Massa. El brasiler va quedar atrapat a la pista durant la segona mànega amb el seu cotxe aturat pel que semblaven problemes de canvi. Després d'un examen més exhaustiu, a Ferrari van diagnosticar: embragatge. «Val més que hagi passat divendres, així no passarà durant la carrera», reflexiona Alonso, a qui sembla que no l'immuta res.

SOBRETOT, FIABILITAT / «No comprometrem la fiabilitat», repeteix Stefano Domenicali, el cap de Ferrari. Els McLaren no sembla que estiguin en condicions de lluitar pel podi amb Alonso, així que a l'asturià li pot servir perquè dos tercers (al Brasil i Abu Dhabi) el portarien a ser campió, sempre que Webber no guanyi les dues carreres. «Hem de mantenir el cap fred i pensar en dues carreres, no en una», diu Andrea Stella, enginyer de pista d'Alonso. I això passa per no forçar el motor amb una aerodinàmica gaire agressiva que, d'acord, li pot donar un parell de dècimes més per volta, però comprometria la refrigeració del propulsor, de la caixa de canvis, dels frens i augmentaria, perillosament, la possibilitat de trencament i abandonament.

Notícies relacionades

Sortir tercer i per la part neta no està malament per a Alonso, en vista dels assajos d'ahir i, sobretot, de l'ambient cada vegada més crispat que es viu a Red Bull. Christian Horner, el cap, i Webber van discutir iradament dijous a la nit, després que l'australià qualifiqués «d'obvi» el tracte de favor a Vettel. I ahir la tensió es podia palpar al garatge dels cotxes blaus. Els dos pilots estaven obligats a compartir informació per fer el cotxe més competitiu possible fins a arribar a la crono. I allà, a la qualificació, qui fes millor temps a la Q-2 sortiria en últim lloc a la Q-3, beneficiat al saber els temps de tots els altres. Després, les condicions de carrera marcarien unes decisions o altres a favor o no de Webber. De moment, l'ambient a Red Bull no fa sinó alimentar les opcions d'Alonso, que ha sabut jugar amb aquesta pugna fins i tot fora de la pista.

VETTEL, PRIMER / Webber no entén el tracte de favor a Vettel quan «Seb no ha arribat mai a liderar el Mundial». El més preocupant de tot per a l'equip és que l'alemany farà servir per a la qualificació i la carrera al Brasil el mateix motor «que va fer servir a Monza i Singapur, amb 1.066 quilòmetres», segons revela Fabrice Lom, responsable de Renault. És a dir, el tornarà a dur al límit de quilòmetres que van ocasionar el trencament al final del Gran Premi d'Abu Dhabi. «L'únic que sé és que avui (per ahir) he sigut el més ràpid i això és una manera de confirmar que el cap de setmana ha començat bé», es va limitar a dir Vettel, el candidat frustrat d'aquesta temporada.