Medi ambient
Mollet estrena un refugi bioclimàtic a l’escola Joan Salvat Papasseit
L’espai té per objectiu protegir i conservar els elements naturals, alhora que que promoure els usos lúdics i pedagògics

Mollet del Vallès (Vallès Oriental) estrena un refugi bioclimàtic al pati de l’escola Joan Salvat Papasseit. Es tracta d’un espai de biodiversitat amb què es vol combinar la protecció i la conservació dels elements naturals amb l’ús lúdic i pedagògic de la instal·lació.
A la presentació del projecte, que ha tingut un cost de 22 euros, han assistit l’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio, el regidor d’Educació, Raúl Broto, i el director del centre educatiu, Pol Moreno.
L’escola Joan Salvat Papasseit disposa d’un pati privilegiat que compta amb plataners de grans dimensions que s’han pogut conservar en bon estat al llarg dels anys. En part, això ha sigut possible gràcies que l’Ajuntament de Mollet els va dotar de protecció urbanística al catàleg de béns naturals de la ciutat.
Amb tal d’aprofitar aquest entorn, s’ha promogut un refugi bioclimàtic que té per objectiu protegir i conservar els elements naturals, els usos lúdics i pedagògics com a espai escolar, així com les mesures que s’estan promovent per a l’adaptació al canvi climàtic i les accions de renaturalització de la ciutat.
Els refugis bioclimàtics
Notícies relacionadesEls refugis bioclimàtics són espais que poden fer funció de refugi climàtic i de refugi de biodiversitat. Els refugis climàtics són espais destinats a la mitigació dels efectes del canvi climàtic, molt especialment els efectes de les onades de calor, a fi de protegir la salut de la població.
Els refugis de biodiversitat són espais per proporcionar refugi, aliment, hibernació, humitat i punts de guaita a diferents espècies que per les condicions de la ciutat difícilment es podrien establir.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça rep a la fi de l’Ajuntament la llicència de primera ocupació del Camp Nou
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?