'El Cejas': el 'youtuber' amb qui 'GH Vip' vol arribar a joves i xarxes

zentauroepp49688355 el cejas cuarderno del domingo190905123222

zentauroepp49688355 el cejas cuarderno del domingo190905123222

2
Es llegeix en minuts
Núria Marrón

Es va criar a Magaluf (Mallorca) i abans de regalar un grapat de minuts d’or televisius pel seu pas per ‘Got Talent’, Diego Arroba[sic], El Cejas, ja era conegut entre la xavalada pels seus vídeos de picardia contemporània. Apuntalats en un ‘branding’ intuïtiu fàcilment convertit en mem –«pimpín, que te meto placa-placa» són els seus ‘greatest hits’–, les seves aportacions al gènere ‘youtuber’ tan aviat es burlen de la febre tecnològica –«aquí us presento una aplicació que serveix per caminar»– com dels paios que presumeixen de bon cotxe i bon xandall. Ara, amb 1,7 milions de seguidors a Instagram, aviciat per marques de públic adolescent i amb una webserie de Mediaset titulada «¡Una vida de mierda!», l’antiheroi cella-partida és l’artefacte mediàtic al qual s’han encomanat els productors de Gran Hermano Vip per rejovenir l’audiència i fer-se un fart de clics a les xarxes socials.

«Cuidao, cuidao, cuidao»

Amb només 18 anys, les cartes mediàtiques del mallorquí són una desimboltura sense filtres –les seves vacil·lades a Risto Mejide, jurat de ‘Got Talent’, van disparar els audímetres després de convertir el plató en una espècie de batalla de galls– i unes cançons d’inspiració Chimo Bayo que fan del valencià un compositor refinat –«cuidao, cuidao, cuidao, cuidao, cuidao, cuidao, cuidao, que te meto placa-placa», dispara el ‘youtuber’ a ‘El dembow del pimpín’. La seva xerrameca i posada en escena, segons ell, fan facècia d’aquests divos de carrer que vacil·len més que respiren –«te voy a meter una menestra de conejo»– i per a qui les dones són objectes de disputa i/o ‘gifs’ que ‘twerkegen’, com si no hi hagués demà, al seu voltant. No obstant, es pot dir que als seus vídeos mai queden gaire –o gens– clars els límits entre la paròdia i la celebració més entusiasta.

Notícies relacionades

Sigui com sigui, a partir de la segona setmana de setembre, quan es tanqui a la casa amb, entre altres, Mila XiménezDinio, Alba Carrillo o Anabel Pantoja, passarà a cobrar 10.000 euros setmanals, segons publicava aquesta setmana la palataforma PlayTV, sempre que no abandoni de forma voluntària. De moment, promet tensió. Ja s’ha ficat, per la via més vergonyant, amb Ximénez a causa de la seva edat, i queda per veure com porta l’asfíxia del focus. «Jo és que soc de sortir i estar tot el dia fora», va assegurar dies enrere sota el focus de ‘Sálvame’.

Un salt de pantalla per a algú criat en una família precaritzada i monoparental –«la meva mare havia de passar moltes hores a la cafeteria on treballava»– que explica que fa dos anys es buscava la vida com podia venent sabatilles i samarretes falses al veïnat. «Hem crescut veient com els xavals grans feien coses lletges i crec que, en canvi, nosaltres estem oferint un altre exemple als nens», explicava amb els seus companys en una aparició a ‘Morninglory’, espai del canal de vídeos MTMAD de Mediaset. Ja veuen que, depenent d’on vinguis, el got de Youtube i Instagram –causa de tensions recurrents entre pares i fills a causa de l’addicció i el món turbocapitalista que celebra– es veu d’una manera o una altra. 

Temes:

Gran hermano