Anar al contingut
'Influencers' de sang blava

ARRIBEN ELS 'IT ROYALS'

'Influencers' de sang blava

Són joves, aristocràtics, guapos i 'fashionistes'. Els sotgen marques de luxe i dissenyadors

Laia Zieger

En lloc de procrear diplomàtics i militars, que és al que es dedicaven tradicionalment els aspirants de segona fila en les línies de successió al tron de les cases reials internacionals, al segle XXI molts ‘royals’ crien ‘influencers’ i ‘top-models’. Són signes del temps.

Aquests fills comparteixen sang blava, haver nascut embolicats en bolquers de seda, una genètica privilegiada i la seva pertinença a la coneguda com a ‘generació Z’ (nascuts entre els anys 1994 i 2000), que es caracteritza, entre altres coses, per fer gala de vides aparentment perfectes davant de comunitats de milers de seguidors de les seves xarxes socials. Alguns fins i tot són cosins germans o amics de les seves selectes colles. Lluny de dedicar sang, suor i llàgrimes a prestigioses formacions acadèmiques, ells han decidit assegurar el seu futur a base de clics i de deixar la seva imatge a la indústria ‘fashion’ (i també compten, és clar, amb les suculentes herències familiars milionàries). 

L’últim a mostrar talent de noi de portada és el jove Fèlix de Dinamarca, que just fa unes setmanes va celebrar els seus 17 anys amb un posat oficial que va desencadenar els sospirs i una infinitat d’afalacs a propòsit de la seva fotogènia. Són molts els professionals de la moda que auguren que seguirà els passos del seu germà gran (els dos fills del príncep Joaquim i la seva primera dona, Alexandra, comtessa de Frederiksborg, i nets de la reina Margarida), Nicolau (19 anys). Alçada: 184; Talla: 46; Ulls: verds; Cabell: castany. Així el presenta la prestigiosa agència Storm Models, que el té fitxat, la mateixa que va descobrir Kate Moss i porta altres grans de la indústria de la moda com Cindy Crawford. 

Amelia Windsor 
ha desfilat
per a dissenyadors
com Dolce &
Gabbana,
Azzedine Alaïa
i Bvlgari

La carrera de Nicolau va, ara per ara, vent en popa i en el seu currículum ja apareixen desfilades en les setmanes de l’alta costura internacionals per a grans firmes com Dolce&Gabbana, Dior Homme o Burberry. 

Lady de passarel·la

A la cort britànica tampoc li falta la seva ‘top’. Lady Amelia Windsor (23 anys), cosina segona dels prínceps Enric i Guillem per part de pare, ha forjat la seva popularitat no pel seu paper en la família de la reina Isabel II (ocupa el número 37 en la successió al tron), sinó per ser «el membre més bonic de la família reial», com la va definir la revista ‘Tatler’, que la va escollir per protagonitzar la seva portada el 2016. Des d’aleshores, el seu treball a les passarel·les s’ha disparat –ha desfilat per a Dolce&Gabbana i un llarg etcètera com Azzedine Alaïa o Bvlgari–, així com les seves publicacions a Instagram, on és tota una estrella amb més de 80.000 ‘followers’. Molt conscient dels seus dots i del seu poder adquisitiu, presumeix diàriament d’estilismes d’alta costura i estil de vida de somni entre viatges exòtics, exposicions d’art i ‘meetings’ amb l’‘star-system’ més variat.

‘Socialités’

Hi ha molts més ‘it royals’. Hi ha, per exemple, Leonor d’Habsburg (25 anys), primogènita de Francesca Thyssen-Bornemisza i l’arxiduc Carles d’HabsburgOlímpia de Grècia (23 anys), filla gran de Pau i Marie Chantal de Grècia; i la princesa Talita Natasha von Fürstenberg (20 anys), neta de l’aristòcrata alemany Egon von Fürstenberg, conegut com ‘el príncep de la moda’. Elles són altres nobles ‘socialités’ que deixen el seu rostre i potencial de famosos a grans marques, a més d’haver-se convertit en autèntiques celebritats a les xarxes socials.

Només cal fer un cop d’ull als seus ‘feed’ d’Instagram, on acumulen milers de seguidors que es deleixen per veure com fan gala dels seus ‘looks’ i estil exclusiu de vida que més d’un voldria tenir: es dediquen a contemplar art, presenciar desfilades, viatjar a destinacions luxoses o compartir vetllada amb altres aristòcrates famosos. 

El príncep
Nicolau
de Dinamarca ha
fitxat per a l’
agència de
models que
va descobrir
Kate Moss

Pauline Ducruet, filla de la princesa Estefania de Mònaco, juga en una altra lliga. La jove de 25 anys, que acumula prop de 70.000 seguidors a les xarxes socials, no està provant sort davant de les càmeres, com les seves homòlogues d’altres cases reials, sinó que vol brillar com a dissenyadora de moda. Seu és, per exemple, el vestit de núvia que la seva cunyada, Marie Chevalier, va portar el juliol passat al casament religiós que la va unir a Louis Ducruet. Pauline també ha après a recórrer als familiars famosos com a base del seu màrqueting. Al ‘front row’ de la seva primera desfilada, celebrada el juny passat, va comptar amb l’assistència de la seva mare i de la seva famosíssima cosina, Carlota Casiraghi (32 anys), filla de Carolina de Mònaco. 

Fa uns anys Carlota també va flirtejar amb la moda ja que va ser, per exemple, imatge de Gucci, Montblanc o Saint Laurent. Però sembla que no necessitava tant fer caixa com la seva cosina Ducruet i ha deixat de banda aquesta faceta seva per dedicar-se a muntar trobades filosòfiques. A cadascú el seu rotllo.

Olímpia de Grècia, 
Leonor d’
Habsburg i
Talita von
Fürstenberg són
celebritats
a les xarxes 

De moment, a la cort espanyola encara no s’aprecia cap membre reial amb fusta de ‘top’. Ara per ara, l’única Borbó que mostra interès en la moda és Victoria Federica de Marichalar (18 anys), ‘Vic’ per als íntims. La neta dels reis emèrits i neboda dels monarques està acaparant l’atenció de la premsa especialitzada pel seu peculiar gust per la moda, que sembla haver heretat del seu pare, Jaime de Marichalar, ‘ex’ de la infanta Elena. El seu estil: un mix d’articles de luxe, de l’estil bosses de Chanel o Loewe i sabates Manolo Blahnik, amb peces que semblen tretes d’un mercat ambulant ‘boho’ de Madrid a l’hivern i d’Eivissa a l’estiu. El futur ens dirà si ella acabarà sent la nova ‘it royal’ espanyola.