Anar al contingut
Kathryn Newton, la 'starlet' ubiqua

Seacia Pavao Netflix

ACTRIU A L'ALÇA

Kathryn Newton, la 'starlet' ubiqua

Juan Manuel Freire

¿Què hi ha més sorprenent que una nena prodigi? Una gairebé nadó prodigi. Com Kathryn Newton (Orlant, Florida, 1992), que als quatre anys es va colar en ‘Todos mis hijos’ i va ser allà quatre dels 41 anys que va durar el serial. És possible que no la recordin per això, com tampoc pel seu paper de filla intel·lectual de Jay Mohr a la telecomèdia inèdita a Espanya ‘Gary unmarried’. Tampoc s’haurien de sentir culpables per no recordar gaire ‘Bad teacher’, en què compartia cartell amb Cameron Diaz, o la quarta part de ‘Paranormal activity 4’, infinitament pitjor que la tercera.

Aquesta seqüela poc inspirada es va estrenar el 2012. Mitja dècada després, i després de començar a sortir de tant en tant a ‘Sobrenatural’, Newton imposava definitivament la seva llei. El 2017 és l’any en què assalta totes les pantalles de la millor manera: la gran, amb papers a ‘Lady Bird’ o ‘Tres anuncios en las afueras’, i la relativament petita, com a filla de Reese Witherspoon en la primera temporada de ‘Big little lies’.

El 2019, de nou, els expressius ulls blaus, les (perfectament) gruixudes celles i la naturalitat suprema de Newton estan sent inescapables. Si ha portat els seus nebots o nets al cine últimament, potser l’ha vist a ‘Detectiu Pikachu’ com a la jove reportera Lucy Stevens. Però ella regna, sobretot, en la temporada televisiva primavera-estiu.

Envaint plataformes

A començaments de maig s’estrenava a Netflix, sense excessiva pompa, ‘The society’, una sèrie que està adquirint cert aura de culte i podria ser de les més vistes durant aquest estiu. En aquesta creació de Christopher Keyser (‘Cinco en familia’), Newton interpreta Allie Pressman, una estudiant que surt d’excursió anual amb els més grans de 16 de l’institut de la fictícia West Ham i, al tornar, es troba amb una ciutat completament buida. No hi ha adults, ni possibilitat de sortir, ni de comunicar-se amb el món exterior.

El primer impuls dels nois és muntar una festa en una església (no tan desmesurada com, diguem, una que veuríem a ‘Euphoria’), però passats el xoc i la negació inicial, no els queda més remei que posar-se seriosos. Com els personatges de ‘The leftovers’, han d’aprendre a conviure amb l’inexplicable. Com els d’‘El senyor de les mosques’, han de decidir si el camí a seguir és la coherència democràtica i socialista o la supervivència a qualsevol preu. Allie/Kathryn recolza la seva germana gran, Cassandra, en la primera opció. Però no sap ser tan idealista com ella.

Allie és bastant diferent a Abigail, el seu personatge a ‘Big little lies’, la segona temporada de la qual acaba d’arrencar a HBO. La filla gran de Madeleine, aquesta mare helicòpter encarnada per Reese Witherspoon, aspira realment a construir un món millor. Si en la primera temporada posava la seva virginitat a subhasta per ajudar Amnistia Internacional i protestar contra el tràfic de dones, ara ha decidit passar de la universitat per començar a treballar en una ‘start-up’ que fa cases per als sense sostre. La discussió sobre el tema entre mare i filla en el primer episodi és un cim primerenc d’aquesta temporada. Newton es llueix sense desgastar-se físicament; en surt no només il·lesa, sinó triomfant, del duel interpretatiu amb Witherspoon.   

Pel que sembla, l’Elle Woods d’‘Una rossa molt legal’ s’ha convertit en una espècie de mentora per a aquesta promesa, i es preocupa perquè aconsegueixi els millors papers i treballi amb els millors. No, no va malament que entre els teus fans més grans hi hagi una de les dones més poderoses de Hollywood.

Temes: Sèries Cine