Anar al contingut
Pilar Rubio i Sergio Ramos: com aconseguir una exitosa marca familiar

JOHN SIBLEY

Pilar Rubio i Sergio Ramos: com aconseguir una exitosa marca familiar

La presentadora i el futbolista, pares de tres nens, segellaran el dia 15 davant de l'altar una unió sentimental i corporativa que mou més de 100 milions d'euros

Núria Marrón

El llegat de David Beckham al vestuari del Reial Madrid no es limita a les metxes rosses, les americanes blanques, els tatuatges i aquell look tronista ‘avant la lettre’ que ha tingut tant èxit als platós de televisió i a les discoteques costaneres. El model econòmic de Beckhingham Palace –estudiat en escoles de negocis i pioner en convertir la família en marca i en rendibilitzar privacitat i estils de vida– també ha d’haver sigut un tutorial inspirador per a l’actual capità, Sergio Ramos, i la seva parella, la presentadora i prescriptora en cap Pilar Rubio, que el pròxim dia 15 beneiran la seva unió sentimental i corporativa davant del Crist “del Millón” –una bona picada d’ullet– de la catedral de Sevilla.

La parella, amb els seus tres fills: Sergio, Alejandro i Marco.

Ja fa temps que els diaris econòmics i esportius porten al dia els comptes de la parella. Tot i que està clar que els Ramos-Rubio (R&R d’ara endavant) estan lluny de crear preguntes retòriques com “¿Són els Beckham la veritable família reial anglesa?”, com llançava temps enrere ‘The Observer’, els taxadors del ram xifren en 100 milions d’euros els actius de la parella entre sous, patrimoni, publicitat i inversions en el sector immobiliari, la ramaderia i l’art.

Operacions urbanístiques i embargament

El puntal econòmic del win-win R&R és el futbolista, que al marge del seu salari –10 milions– és també imatge d’un grapat de marques que, d’Hugo Boss a Nike i de Pepsi a Gatorade, busquen en ell el capità del Madrid però també el feliç pare de família lliure de baralles extraesportives. Més enllà del ‘branding’, els negocis financers i immobiliaris, que ja va posar en marxa fa anys al Sevilla, li han donat penes i alegrias. Després de perdre tres milions amb la crisi de Lehman Brothers, el jugador va canviar els consultors de les ‘boutiques’ d’inversió pel seu pare. I des d’aleshores ha anat diversificant un entramat d’interessos que van des dels lloguers fins a operacions constructores que, com en el cas d’un projecte al sud de Madrid, l’han situat al límit de l’embargament: el 2018 va vèncer el primer termini del crèdit (12 milions) i Manuela Carmena no ha donat llum verda a l’operació fins aquest any.

Ramos, amb el seu pura sang campió del món.

Després té la ramaderia de pura sang, amb Yucatán de Ramos, que és campió del món i cada una de les seves còpules costa 3.000 euros. Les eugues, amb nom de dorsal –SR4–, competeix en interès amb una incipient però ambiciosa col·lecció d’art contemporani. “Una manera d’invertir”, ha admès ell, que li ha permès fer “algun cop de pilota” i que, assessorat pel galerista i curador Fer Fernández i la galeria Marlborough, ja inventaria peces de Banksy, Jaume Plensa, Alex Katz, Manolo Valdés i Phil Frost, que cultiva aquest gènere de gran format que tant agrada als milionaris amb casalots de parets com catedrals, segurament l’estil que tindrà la mansió de 1.400 metres quadrats que s’està construint la parella a La Moraleja, al costat de l’ambaixada saudita.

El filó de les ‘yummy mummies’

Els comptes de Pilar Rubio, després del negre període a Tele 5 en què tot el que feia queia en índexs d’audiència, tampoc van malament. Mentre ‘El Hormiguero’ l’anomenava Lady Reto –gènere que tant li obliga a fer malabarismes amb pizzes com a canviar una bombeta amb un dron– i ella es convertia en mare de tres nens, la seva audiència a les xarxes (3,4 milions a Instagram) la nomenava capitana local de la influència i li permetia especialitzar-se en aquest sector econòmic liderat per Gwyneth Paltrow, que gira entorn de com ser mare i treballar sense deixar de ser formidable (les 'yummy mummies', en argot pop).

Pilar Rubio, en un tractament cosmètic abdominal.

Rubio, a diferència de l’actriu, no prescriu ous vaginals per tonificar l’úter, ni picadures d’abella contra les arrugues, però ja ha escrit un llibre sobre l’embaràs i ha protagonitzat un programa a Fox Life sobre com compaginar el détox, la família, la feina, la parella i els entrenaments de disciplina militar. La presentadora també compta amb un blog de modauna botiga en línia amb els seus looks preferits (on convergeixen el gust J-Lo, les tendències i el heavy metal), i una agenda amb compromisos publicitaris les tarifes dels quals oscil·len entre els 10.000 euros per apadrinar un acte i els 40.000 per presentar-lo. No cal dir que la seva maternitat a Instagram és tan perfecta, lliure de conflictes i conjuntada com es podrà veure el pròxim dia 15 a les fotos del casament. Així és la marca R&R. H
 

Temes: Sergio Ramos