Anar al contingut
Lorraine Schwartz: la joiera de cambra de l'alfombra vermella

Lorraine Schwartz: la joiera de cambra de l'alfombra vermella

Els seus diamants de mida 'king size' omplen gales i cerimònies, i són els preferits de Beyoncé, Kim Kardashian i Lady Gaga

Marta Altarriba

Lorraine Schwartz és la tercera generació d’una família de joiers d’origen israelià instal·lats (evidentment) al luxós i especialitzat districte dels diamants de Manhattan, al Midtown.

La pedra preciosa per excel·lència és la base sobre la qual la dissenyadora crea les seves singulars i sol·licitades peces. Creacions que només són a l’abast d’algunes selectes butxaques als magatzems de luxe novaiorquesos Bergdorf Goodman i a la seva sala d’exposició situada a la Cinquena Avinguda.

Iman, pionera

Fins allà va anar a mitjans dels 90 una impressionant model per buscar un gran diamant per al seu anell de compromís. La model era Iman, llavors promesa de David Bowie. «Estàvem molt nerviosos. Era un diamant canari de 10 quirats i va ser una gran venda per a mi». Des d’aleshores, els enormes anells de compromís han sigut la senya d’identitat d’aquesta joiera de les celebrities, que llueixen les seves creacions a les diverses alfombres vermelles de Hollywood.

Beyoncé, enjoiada per Lorraine Schwartz. / 

L’anell de Kim Kardashian ha sigut, sens dubte, la peça de la qual més s’ha parlat, especialment després que uns lladres robessin el diamant de 15 quirats valorat en 4 milions de dòlars que li havia regalat Kanye West coincidint amb el seu 33è aniversari, el 2016.

Beyoncé, "la musa"

No obstant, la primera celebrity que va apostar per ella va ser Halle Berry, que l’any 2002 es va deixar veure a l’alfombra vermella dels SAG Awards amb un impressionant collaret de diamants. Encara que la seva musa (com ella mateixa la defineix) és Beyoncé. Per a ella va dissenyar el guant metàl·lic que l’artista nord-americana llueix al videoclip de Single ladies (2008), realitzat en una única peça de disseny. Dos anys abans, la cantant ja parlava de la joiera en una de les seves cançons, Upgrade you. I, evidentment, Lorraine va ser l’encarregada de dissenyar el seu anell de compromís amb Jay-Z, un diamant de 18 quirats valorat en més de 5 milions de dòlars.

Uns anys abans, el 2005, també va realitzar la peça que segellava el compromís de la model Heidi Klum amb el cantant britànic Seal, un anell amb un diamant de 10 quirats groc canari que va costar un milió i mig de dòlars. O, ja el 2015, el que l’empresari Adi Esdras li va regalar a la seva promesa, la model israeliana Bar Refaeli.

Black Lively, amb arracades dissenyades per Schwartz.

Negoci matern

Des del seu debut de la mà de Halle BerrySchwarzt es va convertir en una assídua de l’alfombra vermella. La joiera dels famosos es va fer definitivament un nom després que, en la gala dels Oscars, Angelina Jolie acaparés totes les mirades gràcies a les impressionants arracades, unes maragdes colombianes de 115 quirats valorades en dos milions de dòlars.

Totes elles omplen la llarga llista de clientes formada per actrius i cantants, entre les quals també podem trobar Jennifer Hudson, Black Lively, Cate Blanchett, Selena Gómez, Barbara Streisand, Taylor Swift Lady Gaga, que sol lluir un impressionant brillant en forma de cor made in Lorraine Schwarzt. S’ha passejat tant per l’alfombra vermella que ha acabat sent membre del Consell de Dissenyadors de Moda dels Estats Units.

Lorraine va heretar el negoci de la seva mare el 1989, quan va morir prematurament als 55 anys per un càncer d’ovaris. Quan va agafar el timó de l’empresa, la va rebatejar com a Lorraine Schwartz Diamonds & Joaillerie. I des del primer moment es va implicar a col·laborar en la investigació per lluitar contra aquesta malaltia. Lorraine dona part dels seus beneficis a la Gabrielle’s Angels Foundation. A més, juntament amb els seus germans Ofira i Ilan Sandberg va fundar la beca d’investigació mèdica Shulamit Benjamini Sandberg, que atorga una subvenció de 250.000 dòlars a la comunitat científica.

Temes: Moda Beyoncé

0 Comentaris
cargando