Loteria de Nadal
Un modest club basc d’handbol reparteix 153 milions del segon premi: «No volíem aquest número i mira»
El Basauri Eskubaloi Taldea ha venut 123 sèries del número 72.119 en unes 10.000 participacions de tres euros, premiades amb 15.000 euros cada una
«Buscàvem un número que fes referència al nostre 35è aniversari, però no el vam trobar i ens vam quedar aquest», explica el seu president, José Ángel García
Si el principal objectiu d’un petit club de poble és servir a la seva comunitat, el Basauri Eskubaloi Taldea ha complert avui la funció al màxim. Aquest club d’handbol de la localitat biscaïna ha repartit al voltant de 153 milions d’euros corresponents a 123 sèries del número 72.119, que ha rebut el segon premi del sorteig extraordinari de la Loteria de Nadal.
«Nosaltres no volíem aquest número i mira...», explica a EL PERIÓDICO José Ángel García, president de l’entitat biscaïna. El club compleix aquest any el seu 35è aniversari i es van presentar a l’administració de Loteria buscant un número que fes referència a aquella efemèride: «Un que acabés en 35 o que portés el 86, que és l’any de fundació, fins i tot el 21, en referència a aquest any. Però no n’hi havia cap. Així que vam agafar el primer que vam veure».
15.000 euros per papereta
I el primer número que van veure va resultar ser el segon premi del Gordo. El club va comprar 123 de les 172 sèries. «Només comprem les que venem», i amb elles va preparar participacions de tres euros, de les quals 60 cèntims són donatius per al club i 2,40 euros són de loteria. Han venut unes 10.000 paperetes. Cada una comporta un premi de 15.000 euros.
«No sé dir-te a quanta gent li ha tocat, però pensa que la gent en sol comprar dues, tres, sis... Ha estat repartidíssim i gairebé totes les han comprat veïns de Basauri, que és el millor de tot. Porto tot el matí contentíssim, encara tinc els pèls com escàrpies. M’està trucant tanta gent que encara no he pogut sortir de casa», explica José Ángel a l’altre costat del telèfon.
El Basauri Eskubaloi Taldea és un club clàssic d’aquest municipi que fa frontera sud amb Bilbao. Fundat el 1986, té uns 500 socis i una escola on practiquen handbol més de 150 nens. En total té gairebé 300 jugadors sumant totes les categories, des de prebenjamí fins a sènior, tant nois com noies. Els equips absoluts juguen en Segona (ells) i Primera (elles) Nacional.
100.000 euros de pressupost
Notícies relacionadesEl club també s’emportarà un bon pessic, ja que es va reservar un grapat de paperetes, «ara no sé si dos o tres dècims». Cada dècim està premiat amb 125.000 euros abans de cobrar impostos, una injecció de diners majúscula per a una entitat esportiva que té un pressupost anual d’uns 100.000 euros.
¿Què faran amb tants diners? «Doncs no en tinc ni idea, la veritat. Ara ens hem de reunir la junta directiva i pensar en això. A veure què fem, com ens organitzem... No sé. Però, escolta, beneït problema».

- Sorteig Bonoloto del divendres 23 de desembre del 2022
- Comprovar resultats de la loteria de Nadal 2022: llista oficial, premis i premis menors
- Loteria de Nadal 2022: consulta’n els acabaments i els reintegraments
- Comprovar Loteria de Nadal 2022: busca si els teus números tenen premis
- Llista oficial de premis de la loteria de Nadal 2022
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Infeccions respiratòries ¿Per què aquest any duren tant els refredats?
- De la mà i entre rialles Gerard Piqué i Clara Chía, agafats pels carrers de Barcelona: així ha sigut la reacció de la parella
- Radiografia de la gentrificació Desenes de compres d’edificis inquieten l’Eixample: «Ens fan fora del pis després de 47 anys»
- Revenja Última hora: Shakira podria explicar la veritat sobre la seva ruptura amb Piqué a la televisió
- ESPECIAL MULTIMÈDIA L’AMB impulsa mesures de regeneració hídrica per estalviar aigua potable
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 9 de febrer del 2023
- Article d’Alejandro Giménez Imirizaldu Bici metropolitana
- Catàstrofe natural Desesperació a Turquia: «Ja no hi ha cap edifici segur»
- Presentació d’una reedició de ‘Dels turons a l’altra banda del riu’ Pujol recupera l’«orgull» i reivindica la seva trajectòria i model de país