Sorteig extraordinari
El 72.119, segon premi de la Loteria de Nadal 2021
Comproveu dècim de Loteria de Nadal 2021
Llista completa de números amb premi del sorteig de Nadal
Basauri (Biscaia) ha trencat aquest matí el tradicional tòpic de premis molt repartits. La localitat pròxima a Bilbao ha acaparat íntegrament el segon premi del sorteig de Nadal de la mà del número 72119, amb una dotació per dècim de 125.000 euros (6.250 euros per cada euro jugat). En total, 156 milions d’euros.
El premi l’ha cantat al Teatro Real de Madrid Alexander, el mateix nen que va tenir l’honor d’anunciar el Gordo l’any passat, quan Reus es va fer ric. En aquesta ocasió, el número premiat es va vendre en una administració del carrer Nagusia i va ser l’escollit per l’associació d’handbol de la localitat, Atlètic Basauri Euskubaloia, que el va compartir amb familiars, amics i veïns a través de 10.000 participacions de tres euros cada una. És la primera vegada que el club guanya en el sorteig de Nadal. Fins ara, només s’havien emportat alguna menudalla.
Nascut el 1986, l’equip és un dels clubs d’handbol més grans de la província, amb més de 300 jugadors dels dos sexes que han participat en campionats regionals i subcampionats d’Espanya. «No ens ho creiem, estem molt sorpreses perquè mai et penses que et tocarà», han comentat diverses jugadores que s’han acostat a l’administració per celebrar juntes la seva sort. Ho han fet amb ampolles de cava i abillades amb l’uniforme de l’equip.
No és la primera vegada que Basauri entra per la porta gran en el tradicional joc nadalenc. Fa 24 anys, la localitat basca va rebre 14.400 milions de les velles pessetes també per un segon premi, que, precisament, es va vendre a la mateixa administració i que va convertir en milionaris els membres d’un cor escolar.
Mari José Berzosa, propietària del local de Loteries, no ha pogut contenir les llàgrimes. Com molts dels seus col·legues, pensava secundar la protesta del gremi per demanar a Administració i Loteries de l’Estat una pujada de les comissions que s’emporten per cada venda, però a l’assabentar-se del premi, ha decidit aixecar la persiana. «Sempre fa il·lusió, però aquest any més encara per la pandèmia. Per a nosaltres, donar els premis de Nadal és el més gran», ha explicat al diari ‘El Correo’. «És bonic perquè ha estat molt repartit. Tot i que nosaltres, a l’administració, no teníem cap dècim», ha afegit.
«No ens ho podem creure. Ha tocat a l’equip, a familiars i a gent del poble», ha afegit la coordinadora d’esport escolar del club, Sonia Moreno. Mentrestant, el president de l’Atlètic Basauri, José Ángel García, no s’ho creia. «Estem molt sorpresos perquè mai et penses que et tocarà. El premi és un fermall d’or per al nostre 35è aniversari. De fet, vam buscar un número relacionat amb la data i com no el vam trobar, vam apostar per aquest. La sort és així de capritxosa. Me n’alegro per tot el que hem repartit, m’ha trucat gent plorant perquè li hem arreglat la vida i ho estava passant molt malament», ha reconegut Reyes.
El forner
Notícies relacionadesUn dels que va comprar una participació va ser Israel, que treballa a la fleca pròxima a l’administració de loteria. Després d’assabentar-se per RNE del premi, ha telefonat nerviós a la seva dona. Al veure que no agafava el mòbil, ha travessat el carrer i li ha comunicat, per l’intèrfon de la casa, la gran notícia. «Hem guanyat 30.000 euros», li ha anunciat plorant i amb els mitjans de comunicació com a testimonis. Completament emocionat, ha explicat que té un fill de 15 mesos i una altra que naixerà dins de tres. «En aquestes circumstàncies els diners ens venen molt bé. Treballo moltes hores i això compensa una mica», ha explicat.
Si voleu comprovar els números de la Loteria de Nadal amb què jugueu podeu fer-ho al cercador de premis d’EL PERIÓDICO i seguir el Sorteig Extraordinari del Gordo de Nadal 2021 en aquesta pàgina.
Premis Loteria de Nadal 2023

El sorteig de la Loteria de Nadal que se celebrarà el proper 22 de desembre repartirà 2.408 milions. El Gordo de la Loteria de Nadal 2023 estarà dotat amb un premi 400.000 euros al dècim.
Premis Loteria de Nadal 2023

El sorteig de la Loteria de Nadal que se celebrarà el proper 22 de desembre repartirà 2.408 milions. El Gordo de la Loteria de Nadal 2023 estarà dotat amb un premi 400.000 euros al dècim.
- L’OCU aconsella Loteria de Nadal: com compartir un dècim per WhatsApp de forma segura
- Sorteig extraordinari ¿Quantes vegades ha caigut el Gordo de Nadal a Barcelona?
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Celebració Els guanyadors més curiosos de la loteria de Nadal
- Aquest és l’anunci de la Loteria de Nadal 2023 | VÍDEO
- Sorteig extraordinari ¿Quantes vegades ha caigut el Gordo de Nadal a Barcelona?
- L’OCU aconsella Loteria de Nadal: com compartir un dècim per WhatsApp de forma segura
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Celebració Els guanyadors més curiosos de la loteria de Nadal
- MANERES DE RECLAMAR EL PREMI ¿Com podem cobrar un dècim robat, perdut o trencat de la Loteria de Nadal 2019?