Clamor internacional, després del vot a l'ONU, perquè Israel i l'ANP tornin al diàleg
Espanya subratlla que la solució al conflicte només pot ser "el resultat de negociacions directes"

Abbàs parla davant l’Assemblea General de l’ONU. /
Després de la decisiómajoritàriaa l'Assemblea General de l'ONU de reconèixerPalestinacom aEstat observador no membre de l'organització s'han alçat les veus de molts governs que, independentment de quin fos el seu vot,coincideixen en la seva crida que Israel i l'Autoritat Nacional Palestina (ANP) tornin a la taula de negociació sense condicions prèvies.
Espanyas'ha sumat a aquesta demanda, formulada en el discurs que, després del vot, va pronunciar davant l'Assemblea General l'ambaixador representant permanent adjunt davant l'ONU, Juan Manuel González de Linares. "Espanya ha votat 'sí' com a mostra del seu compromís ferm i irrenunciable amb una pau justa i duradora entre israelians i palestins", va afirmar, per afegir que la votació es podia haver evitat si s'haguessin produït avanços en el procés de pau. Tot seguit, va demanar a Israel i l'ANP que s'asseguin a la taula de negociació "amb caràcter urgent i de bona fe".
L'ambaixador adjunt va lamentar que el procés de pau estigui "estancat" i va invitar les parts a rebutjar qualsevol acte o mesura que "allunyi l'horitzó" d'una pau que, segons va dir, anhela tota la comunitat internacional. "Espanya està convençuda que la creació d'un Estat palestí independent, sobirà, democràtic i viable és un element clau en la solució del conflicte i tindrà efectes beneficiosos per a la seguretat i el benestar d'Israel", va indicar.
No obstant, va reiterar que una "solució justa i de pau" només pot ser el resultat d'unes "negociacions directes" entre les parts basades en les resolucions del Consell de Seguretat, els principis de Madrid i el full de ruta del Quartet per al Pròxim Orient.
Alemanya, que, malgrat haver indicat anteriorment que hi votaria en contra, dijous al matí va anunciar que s'abstindria --com així va ser-- s'ha pronunciat aquest mateix matí en el mateix sentit. El ministre d'Exteriors, Guido Westerwelle, assenyala, en un comunicat emès per la seva oficina, que "la votació ha de ser motiu per iniciar com més aviat millor negociacions de pau directes" entre Israel i l'ANP. El cap de la diplomàcia alemanya afegeix que "en l'actual situació és necessari evitar que es produeixin enduriments permanents" de les posicions de les dues parts. "En lloc d'això s'han de dedicar totes les forces a la recerca comuna d'una solució justa" per a la convivència pacífica de dos estats.
Notícies relacionadesWesterwelle lamenta "que no s'arribés a una postura comuna per part de la Unió Europea" i assegura que "Alemanya seguirà apostant amb força per la solució dels dos estats i una pau duradora al Pròxim Orient".
També l'ambaixadora dels EUA a l'ONU, Susan Rice, que va votar en contra de la resolució, va demanar la represa immediata de les negociacions de pau entre Israel i l'ANP.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Iglesias justifica l’escola privada dels seus fills per la "pressió social"
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Guerra a Gaza Israel s’està convertint en un Estat pària com la Sud-àfrica de l’apartheid
- Criança Ni futbol ni tennis: aquests són els esports als quals la IA recomana apuntar els teus fills en la tornada al col·le
- Acte polític a Màlaga Pedro Sánchez expressa el seu «orgull» per les protestes propalestines a la Vuelta a Espanya
- Habitatge El Govern detecta 7.729 pisos turístics il·legals a Catalunya i en demana la retirada a les plataformes digitals
- Habitatge turístic El Govern retirarà 54.000 pisos turístics il·legals de portals com Airbnb o Booking