Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

Marichalar, un vestit-llit, robots i cavalls: el ‘show’ de la Setmana de la Moda de París

Per a les firmes de luxe, donar el to és gairebé tan important com presentar les seves pròximes col·leccions. A la capital francesa s’ha mostrat la nova vestimenta de dona de tardor-hivern 2023-2024, per cert

Marichalar, un vestit-llit, robots i cavalls: el ‘show’ de la Setmana de la Moda de París

TWITTER / LUCIO CHINÉ

  • ABRA reviu el Custo Barcelona dels 2000 al tancament de la Paris Fashion Week

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Les grans firmes de la moda i el luxe han presentat les seves propostes per a la temporada tardor-hivern 2023-2024 a la capital francesa aquesta setmana. S’han vist homenatges (a la difunta Vivienne Westwood), referències a peces d’arxiu de les grans cases de moda (Stella McCartney i la seva picada d’ullet al John Galliano zíngar de 1997 o Chanel honrant les camèlies, la flor preferida de Coco) i un retorn a tendències passades (com la medieval tornada de Balenciaga després de l’escàndol ‘bondage’). Una de les setmanes de la moda més esperades de l’any no ha decebut. En absolut.

A més, tal com els agrada cada vegada més a les marques, s’ha acompanyat de moments impactants, espectacles de famosos al carrer i al ‘front row’ i animacions a la passarel·la. Aquest és un resum del ‘show’ de l’última Setmana de la Moda de París:

La imatge viral de Marichalar

L’home que un dia va conquerir el cor de la infanta Elena, qui va ser duc de Lugo, és avui tot un duc del luxe. Així se’l coneix als ambients de la moda pels quals es mou. L’exgendre de l’emèrit és un habitual de la capital del Sena i de les desfilades de París, a les quals sempre acudeix per recolzar, amb la seva presència, el grup LVMH, per al qual treballa des d’Espanya. La seva foto al ‘front row’ de la presentació de Louis Vuitton, entre Zendaya i Emma Stone (tot i que a la fila de darrere), ha sigut una de les imatges virals de la setmana. *Compte, que Ana de Armas també estava a primera fila.

La quadra de Stella McCartney

Vanessa Friedman, la directora de moda del ‘New York Times’, no s’ho creia i no sabia on mirar durant la desfilada, amb gran efecte pirotècnic i de traca, de Stella McCartney en unes cavallerisses on models i equins es passejaven alhora. «La meva roba no ha matat res», va declarar la dissenyadora britànica, que ha presentat una proposta d’abrics, vestits i bolsos vegans fets amb raïm, pomes i xampinyons. El seu ha sigut un dels cops d’efecte ‘cruelty free’ més impactants de la cita ‘fashion’.

Models i Boston Dynamics

Coperni, la firma francesa que a l’octubre va pintar un vestit a Bella Hadid a la passarel·la, també de París, ha tornat a destacar pujant a l’escenari els famosos (i inquietants) gossos cibernètics de Boston Dynamics (aquells del capítol ‘Metalhead’, de la sèrie ‘Black Mirror’). Els robots han interactuat amb les models sostenint-los les americanes o el bolso i acompanyant Lila Moss, la filla de Kate Moss.

UFO ‘Couture’

Fa temps que la dissenyadora novaiorquesa Willie Norris aporta la seva visió ‘queer’ a la moda. Seves són aquestes samarretes amb eslògans com ‘Promou l’homosexualitat’ que l’han impulsat a la fama. També la fascinen els ‘aliens’, ja que diu que se sent «sovint increïblement estranya en molts llocs». Per això la seva col·lecció a París l’han protagonitzat models extraterrestres que semblaven haver sortit de la cantina Mos Eisley de Star Wars, vestits amb moderns uniformes de treball, l’estil amb què més còmoda se sent Norris.

El llit superlatiu de Tommy Cash

Tommy Cash, músic i artista provocador, també és un gran fan de la moda i li agrada vestir-se amb conjunts extravagants. Ja es va posar un vestit de vagina i múltiples pírcings. Provocar i transgredir, o morir. Aquesta vegada s’ha presentat a la desfilada d’Y/Project amb el seu ‘look’ més boig i gegant: nòrdic blanc col·locat sobre un pijama blava nit cordat, una gran peça amb forma de coixí darrere del cap com a tocat vertical i sabatilles peludes d’anar per casa. No va dubtar a rematar la ‘performance’ amb una mascareta, rodanxes de cogombre i soporífers badalls.

Heliot Emil ‘on fire’

Julius Juul, director creatiu de la marca Heliot Emil, ha fardat d’innovació tèxtil durant la seva desfilada a París, presentant un model amb un vestit ignífug. Aquella va ser la guinda de la seva col·lecció, inspirada en un futur distòpic i en roba que bé podria portar la protagonista d’‘Els jocs de la fam’, Katniss Everdeen.