Momentàs de cine

Beyoncé i Jay-Z relleven conjuntament Audrey Hepburn en la nova campanya de Tiffany & Co.

La parella més poderosa de la indústria musical ha sigut elegida per representar la nova era de la icònica casa joiera

Beyoncé i Jay-Z relleven conjuntament Audrey Hepburn en la nova campanya de Tiffany & Co.

TIFFANY & CO / PR NEWSWIRE / EUROPA PRESS

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La casa de joies Tiffany & Co. ha escollit Beyoncé i Jay-Z, la parella més poderosa de la indústria musical, per protagonitzar la seva nova campanya, en un moviment amb què la marca que va adquirir a l’octubre el conglomerat de firmes de luxe LVMH pretén modernitzar-se i obrir-se a un públic més jove, atendre noves expressions creatives i recolzar comunitats menys representades i amb inquietuds per la cultura, més enllà de la classe mitjana tradicional nord-americana amb què fins ara s’associava la firma.

Es tracta d’una campanya plena d’amor i desig –s’anomena ‘About Love’ (‘Sobre l’amor’)–, que inclou una picada d’ullet a un dels moments d’estil més icònics del cine: el mític personatge de Holly Golightly que Audrey Hepburn va tornar viral el 1961 a ‘Esmorzar amb diamants’ (Breakfast at Tiffany’s), amb el seu ‘look’ etern compost pel vestit negre amb talls posteriors de Hubert de Givenchy, guants llargs negres, un monyo alt, ulleres de sol XL i el ‘Diamant Tiffany’, de 128,54 quirats. No obstant, aquí no acaben els missatges amagats en les primeres imatges que han transcendit de la nova era de Tiffany & Co.

L’amor modern

«Beyoncé i Jay-Z són l’epítom de la història d’amor moderna. Com una marca que sempre ha representat l’amor, la força i l’autoexpressió, no podríem pensar en una parella més icònica que representi millor els valors de Tiffany. Ens sentim honrats de tenir els Carter com a part de la família Tiffany», ha afirmat en un comunicat oficial Alexandre Arnault, vicepresident executiu de productes i comunicacions de la marca. I és que després de gairebé 20 anys de relació i tres fills en comú, els Carter venen com l’anell al dit a ‘About Love’, la campanya amb sensuals fotos de Mason Moore en què les joies aconsegueixen brillar tant com la mediàtica parella d’artistes i empresaris protagonistes, que per primera vegada apareixen junts en una campanya.

A més, el mes que ve veurà la llum un vídeo filmat per Emmanuel Adjei en què la intèrpret de ‘Single Ladies’, de 39 anys, canta al piano la famosa melodia ‘Moon river’, mentre Jay-Z, amb vestit impecable i rastes, grava la seva dona amb una Súper 8. La parella va escollir la Casa Orum a Los Angeles perquè servís d’escenari per a la pel·lícula, en què els ‘flashbacks’ nostàlgics s’entrellacen amb imatges cinematogràfiques i oníriques. 

A la cinta, igual que a les fotos, apareix l’obra ‘Equals Pi’, de Jean Michel Basquiat, un altre dels ‘missatges ocults’ de la campanya i una curiositat que serveix com a fil conductor. Resulta que l’obra de 1982 va ser comprada per LVMH fa uns mesos a un col·leccionista privat. L’interès màxim de l’adquisició era el color, un blau turquesa gairebé igual al to corporatiu de la firma. «El que volem amb aquesta campanya és mostrar les peces més luxoses que posseïm, recordar al públic que som una casa d’alta joieria. Fer-ho amb els Carter és unir el millor producte als millors», ha dit el fill de Bernard Arnault a la revista ‘Women’s wear Daily’. Així mateix, també ha confirmat que l’obra d’art finalment tindrà la seva residència permanent a la ‘boutique’ insígnia de Tiffany a la Cinquena Avinguda de Nova York.

Igual que aquella Holly Golightly, Beyoncé vesteix un ‘givenchy’ negre entalladíssim a la seva curvilínia silueta. La peça, també de tall clàssic, porta l’esquena descoberta i una dramàtica caiguda de sirena. I en lloc de monyo depurat, el seu pentinat també és alt, però desenfadat. En algunes de les encaramel·lades imatges llueix uns guants llargs i semitransparents. I la cirereta la posa el superdiamant groc, considerat una de les pedres precioses més importants del segle XIX. Descobert el 1877 a les mines de Kimberley de Sud-àfrica, el fundador Charles Lewis Tiffany va comprar per 18.000 dòlars el diamant en brut el 1878, cosa que va consolidar la reputació de la marca com una autoritat en diamants. El gemmòleg en cap de la joieria va supervisar-ne la talla a un tall de coixí amb 82 cares.

Cinc dones han lluït la joia

Notícies relacionades

Fins avui el diamant només l’han lluït cinc dones. La primera que se’l va penjar al coll va ser E. Sheldon Whitehouse al Tiffany Ball de 1957 i, quatre anys més tard, Audrey Hepburn el portava posat mentre el seu personatge a ‘Esmorzar amb diamants’ mirava a través de la vitrina de la coneguda botiga. Molt després, el 2019, va ser Lady Gaga qui va presumir de pedra als Oscar en què va ser premiada pel seu paper en ‘Ha nascut una estrella’. També va homenatjar Holly Golightly amb un espectacular vestit negre d’Alexander McQueen i un monyo alt. Després d’ella, la ‘Superwoman’ Gal Gadot també l’ha portat durant la gravació de l’adaptació cinematogràfica de ‘Mort al Nil’, el clàssic d’Agatha Christie l’estrena de la qual està prevista per a l’any que ve. Beyoncé ha sigut l’última diva a posar amb la famosa pedreta, que sol descansar a bon recapte a la botiga ‘flagship’ de Tiffany & Co., a Manhattan. 

A la campanya, que destinarà dos milions de dòlars en beques per a estudiants d’escoles i universitats històricament negres, també es mostren altres joies icones de la casa, inclosos els dissenys de Jean Schlumberger i la col·lecció ‘Tiffany T’. En algunes imatges Jay-Z porta el llegendari fermall ‘Bird on a Rock’ de Schlumberger, reconstruït com un parell de botons de puny únics.

Temes:

Beyoncé