Alejandro Sanz va cobrar gairebé 40.000 euros per interpretar tres cançons en el seu concert de Madrid

L'ajuntament explica que l'artista no ha percebut cap honorari i ha cedit gratuïtament la seva imatge, i que els diners van ser per costejar les despeses dels músics, els equips i la logística

zentauroepp54009014 madrid  05 07 2020   captura de video del concierto sorpresa200710215626

zentauroepp54009014 madrid 05 07 2020 captura de video del concierto sorpresa200710215626 / pricardorr

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Madrid ha explicat que el cost de l’actuació sorpresa del cantant Alejandro Sanz diumenge passat, estimat en gairebé 40.000 euros, va ser per sufragar els honoraris dels músics que van acompanyar l’artista, el lloguer dels equips i aspectes logístics del certamen, que tenia, com a objectiu la promoció turística de la capital.

El contracte llançat per Madrid Destino, que figura al portal de contractació, recull que el pressupost base va ser de 39.920 euros adjudicat a una productora per a l’actuació de Sanz, en l’acte de la inauguració de la placa commemorativa del pont de Moratalaz, amb el títol de la composició musical ‘Corazón partío’.

Segons ha avançat el diari ‘El País’ i han explicat a Europa Press fonts municipals, l’import del contracte es correspon als costos de producció de l’actuació musical (retribució dels músics de la banda, lloguer d’equips i aspectes logístics) i han remarcat que Alejandro Sanz va actuar «sense cobrar cap honorari».

A més, l’artista ha cedit «gratuïtament» els drets de la gravació de l’actuació per destinar-los a la promoció turística de la ciutat i també l’ús de la seva imatge en el material audiovisual que «no és específicament la gravació musical» per a la promoció de la ciutat, nacional i internacional.

Imatge turística

Per tant, l’ajuntament considera que el «valor i l’impacte» que en només tres dies ha tingut en mitjans nacionals i internacionals «supera amb escreix» la suma del contracte. A més, utilitzarà aquests materials en la seva estratègia de recuperació de la imatge turística internacional de la ciutat.

Notícies relacionades

Aquestes fonts han assenyalat que l’acció s’enquadra en les actuacions promocionals per recuperar la Marca Madrid després de la crisi del coronavirus, una mesura de pes que ve recollida en els pactes de la Villa.

Alejandro Sanz va demanar que no s’oblidi les persones que han mort en aquests últims mesos, per qui ha col·locat «unes flors al peveter de la Cibeles, pels morts i per l’esforç de tota la ciutat». «Ha sigut molt emotiu», va confessar.