PRIMERA EDICIÓ DE LA MILANO DIGITAL FASHION WEEK

Dolce&Gabbana: «Les desfilades són imprescindibles»

La firma torna a la setmana de la moda milanesa el 15 de juliol després de 22 anys per lliure

zentauroepp42985352 domenico dolce instagram200615112507

zentauroepp42985352 domenico dolce instagram200615112507

3
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Comença una nova era al món de la moda: les presentacions es tornen digitals i amb un aforament restringit. La primera edició de la Milano Digital Fashion Week no només es durà a terme amb la novetat de ser un esdeveniment disponible a través d’internet. Serà també la primera en la qual la firma italiana Dolce & Gabbana tornarà a pujar a la passarel·la de la setmana de la moda milanesa en 22 anys. Serà el pròxim 15 de juliol.

El 1998, Stefano Gabbana i Domenico Dolce van donar un cop de porta a la Camera Nazionale della Moda Italianna (CNMI) per desavinences amb els qui estaven llavors al capdavant i des d’aleshores desfilaven fora del calendari oficial. Però això ja és història. 

El diari italià ‘Corriere della Sera’ s’encarregava fa uns dies de donar la notícia –la moda a Itàlia és gairebé una qüestió d’Estat– amb una entrevista als dissenyadors, en què a més d’analitzar com la pandèmia està afectant un sector tan important al país transalpí, van insistir que l’espectacle ha de continuar. I el seu tindrà lloc als jardins del campus universitari de l’Hospital Humanitas, a l’institut d’investigació del qual han destinat diverses donacions.

La desfilada serà a l’aire lliure, amb models masculins de carn i ossos i un públic restringit. Es retransmetrà en directe a través de la plataforma de la Setmana Digital organitzada per la Cambra de la Moda Italiana. I és que, durant aquesta primera setmana de la moda virtual, les marques tindran 20 minuts per a la transmissió en ‘streaming’, i cada una serà lliure de triar el format (espectacles físics o virtuals, passarel·la o vídeo, històries o pel·lícules) i les col·leccions (home o dona) que hi seran presentades.

«Nosaltres, només cal que veure la roba que fem, som uns enamorats d’Itàlia i de tota la seva bellesa i els seus recursos. Hem invertit la nostra energia a donar-li suport i donar-la a conèixer al món», explicaven els dissenyadors. «Després del coronavirus la moda, més que mai, necessita una forta positivitat i, en un moment particular com aquest, pensem que era important i just unir forces. Cada marca és diferent, però al final estem sota una mateixa bandera: la d’Itàlia i la del ‘made in Italy’». En un comunicat, el president de la Cambra Nacional de la Moda, Carlo Capasa, recalcava la importància de la tornada de Dolca&Gabbana. «Avui, més que mai, és important unir-se per crear un sistema i salvar la nostra indústria, única en el món. La tornada de D&G llança un fort missatge d’unitat en un moment molt difícil».

Una desfilada de veritat

Notícies relacionades

Respecte a la desfilada, els dissenyadors asseguren: «Hi haurà mascaretes, guants i distància de seguretat, però serà una desfilada de veritat. Per nosaltres són del tot imprescindibles: és impossible transmetre a la gent amb un altre format les mateixes sensacions que es generen en una desfilada. Generalment relacionem els hospitals amb coses negatives, però presentar el nostre treball en un pot tenir un significat molt especial». La firma també mostrarà les seves col·leccions d’alta joieria i alta costura per a home i dona a principis de juliol a través d’esdeveniments ‘online’ i a través de cites personalitzades amb els clients. I és que durant el confinament els tallers estaven tancats, com les botigues, els creadors sicilians van anar a treballar a les seves oficines de Milà cada dia. 

Junt amb Armani, D&G és una de les últimes companyies independents que resisteixen en la indústria del luxe: una de les últimes marques que pertanyen als dissenyadors que les van fundar. Armani precisament, després de la seva última desfilada a porta tancada a Milà, reflexionava sobre que aquest ritme de desfilades i presentacions de col·leccions hauria de posar fre per tanta saturació i anunciava un alentiment.  «Segurament el coronavirus serà el que acabarà portant la indústria de la moda de tornada a la realitat i la roba estarà a la venda coincidint amb l’estació per a la qual va ser dissenyada», afirma en aquest sentit Stefano Gabbana, desitjós que tot torni a la vella normalitat. «Crec que el setembre o l’octubre tot tornarà a ser com abans en un 90%. Però ara la gent té por i encara socialitza poc fora».

Temes:

Moda