CENTRE EDUCATIU

Per una educació humanista

L'Escola Santa Anna, ubicada a la Dreta de l'Eixample, aplica diferents metodologies educatives i pren la lectura com a base de la formació.

escoles-santaanna

escoles-santaanna

1
Es llegeix en minuts
Lara Bau

El 1953 va néixer un projecte d’educació humanista al cor de Barcelona: l’Escola Santa Anna. Va ser fundada seguint els preceptes de renovació pedagògica que es van impulsar a mitjans de segle a Catalunya, motiu pel qual encara avui dia manté contacte directe amb les innovacions que sorgeixen en matèria educativa. Es tracta d’una institució concertada, acollidora i de barri, es dedica a l’educació infantil, primària i secundària. Garanteix la proximitat i interacció entre l’alumnat, l’equip docent i la família a través d’una sola classe per curs.

És, a més, una institució laica que promulga l’acceptació crítica de totes les religions. D’acord amb la seva naturalesa en constant renovació, el projecte formatiu de l’escola aplica diferents metodologies educatives. Les assignatures prenen la lectura com a base, entenent-la com un recurs fonamental per comprendre l’entorn, créixer, entendre la realitat i convertir-se en persones lliures i crítiques. 

Notícies relacionades

Les activitats de l’escola afavoreixen una educació compartida entre l’educador i l’alumne, en què el primer exerceix un acompanyament i proporciona eines al nen o nena per aprendre i construir la seva pròpia personalitat de manera autònoma. És, així mateix, una institució oberta al món, en col·laboració amb institucions humanitàries, oenagés i fundacions socials. En la seva obertura, també considera vital l’educació ambiental, començant per l’entorn més immediat, per la qual cosa compta amb un hort escolar.

Un espai per a la reflexió

En contrast amb la immediatesa del món, l’escola s’ofereix com un refugi, garant de l’educació lenta, la tranquil·litat i la reflexió que necessiten els nens i nenes en etapes formatives. Contempla, així mateix, els diferents ritmes d’aprenentatge de l’alumnat i treballa deixant de banda els models competitius; l’interès sorgeix del treball proposat i no arran de l’obtenció d’una qualificació numèrica.