A Disney+, a l’octubre

Charli D’Amelio, la cap de TikTok, exporta la seva fama a la tele amb un ‘reality’ familiar

La superestrella adolescent i la seva germana, Dixie, mostren el seu dia a dia en una sèrie que posa el focus en el pes de la fama en la salut mental

Charli D’Amelio, la cap de TikTok, exporta la seva fama a la tele amb un ‘reality’ familiar

INSTAGRAM

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿Què fer amb la fama quan es tenen 17 anys i gairebé 124 milions de seguidors de TikTok? ¿Com rendibilitzar l’escuma daurada de la cresta de l’onada, més enllà de col·laborar amb marques com Hollister Jeans, Procter & Gamble, o tenir la teva pròpia firma de maquillatge (Morphe), sortir en programes de màxima audiència com el de Jimmy Fallon, ballar amb la teva artista favorita, JLo, posar la teva veu a un personatge d’una pel·li d’animació o acudir de convidada a la Setmana de la Moda de Milà? Charli D’Amelio, la cap de la xarxa social de vídeos curts que va venir de la Xina i una de les icones més rutilants de la Generació Z que acaba de ser convidada per l’Anna Wintour Anna Wintour a la pròxima gala Met que se celebrarà el 13 de setembre, pensa seguir estirant el xiclet en un nou format, un 'reality' en el que compartirà protagonisme amb la seva germana gran, Dixie, cantant i 'youtuber', i els ses pares, Heidi i Marc, que, de renyar-la per gravar-se ballant a la seva habitació amb el llit per fer i la roba per terra, ara s’han convertit en mànagers de les carreres de les seves filles i coprotagonistes de ‘The Amelio Show’, que es va estrenar als EUA divendres passat (a Hulu), i que arribarà a Espanya el 16 d’octubre (a Disney+).

Cada contingut patrocinat que puja Charli costa un mínim de 100.000 dòlars (uns 88.000 euros per, a tot estirar, un minut de remenada), per això se li calcula una fortuna personal de més de 5 milions de dòlars (4,2 milions d’euros). Per això costa creure que no es tracti d’una broma que la ‘nova nòvia d’Amèrica’ encara al·lucini, en el tercer episodi del programa, quan la gent li diu «famosa». «No em considero famosa –assegura la jove–. Només soc una persona que molta gent segueix per alguna raó. Crec que vaig ser al lloc adequat, en el moment adequat. Crec que va ser el bon rotllo que vaig transmetre». Exacte, perquè fa tan sols dos anys, ella era una estudiant de segon de secundària als suburbis de Connecticut que publicava fragments de balls i bromes amb els seus amics en una aplicació emergent. Era l’estiu del 2019, just quan TikTok es viralitzava entre la Generació Z i les coreografies de hiphop van arribar a tots els patis d’escoles.

Guapa, prima, dolça, atlètica i compromesa amb causes com l’‘antibulling’, l’ecologia o el moviment ‘Black Lives Matter’, la ballarina adorada per l’algoritme d’internet ha arribat al cim gairebé sense proposar-s’ho, com altres ídols generacionals ho van fer abans que ella. I és que l’estrellat púber no és nou, vegin-se casos com el de moltes estrelles de la factoria Disney com la mateixa Britney Spears, nina trencada actualment en litigis als tribunals per mirar de recuperar la llibertat que li ha robat des de fa 13 anys el seu propi progenitor.

En el cas de TikTok, l’estrellat sobrevingut a molts dels adolescents que s’han convertit en símbols generacionals és molt més fulgurant; en gairebé un espetec s’han fet coneguts al món sencer sense temps gairebé de digerir tanta fama.

Els perills de la fama

Notícies relacionades

Precisament, la fama vertiginosa en temps real i els problemes que pot comportar són un altre ‘personatge’ més i capital a ‘The Amelio Show’, un espai que molts han vist com l’hereu natural d’una altra família famosa als EUA, ‘Keeping Up With the Kardashians’, que va concloure després de 14 anys en atena el juny passat. A diferència del ‘reality’ d’E!, els D’Amelio fugen dels guions dramàtics i busquen trasplantar a la televisió el mateix esperit naïf del seu Instagram familiar, on el clan acumula gairebé un milió de fans. Per començar, en el pilot, es presenta Charli i Dixie, les virals germanes (per si hi ha algú de més de 30 que no les coneix). Una es dedica al ball i l’altra, a la música. Són les millors amigues, tot i que també renyeixen de vegades. Ens expliquen el seu dia a dia, les sessions d’entrenament, els batuts a la piscina, les compres, els moments familiars cuinant a la nova casassa amb piscina que s’han comprat a Los Angeles... De vegades, hi posen una mica de ‘salseo’: Dixie organitza una cita a la platja per al seu nòvio, l’estrella de TikTok Noah Beck; Maddi, l’amiga de Charli, prepara una festa de pijames i fins i tot conviden Chase Hudson, l’ex de Charli, conegut ‘tiktoker’ i membre de l’elenc del pròxim programa de Netflix ‘Hype House’, sobre la casa on conviuen els nous creadors de contingut d’aquesta xarxa social.

També es reflecteix en el programa la cara menys alegre d’aquestes noves estrelles: proves, reunions, presentacions, sessions de fotos, lliçons de cant, assajos, més reunions... i com afronten l’allau de comentaris que els retorna internet, tant els positius com els negatius i fins i tot cruels. Les seves conseqüències en la salut mental de les joves ‘influencers’ es tracta d’explicar al públic més jove amb advertències, comentaris i consells que solen completar cada episodi. Les paraules «ansietat» i «depressió» apareixen diverses vegades. Com quan Dixie plora desconsolada per les crítiques rebudes per un vídeo gravat per a ‘Vogue’ o quan Charli arriba tard als Kids Choice Awards als quals està nominada per patir un atac de por escènica. Perquè de vegades la ballarina, confessa a càmera, no vol sortir de casa, ni tan sols ser el centre d’atenció.