La situació madridista
La metamorfosi de Florentino
El president del Madrid abraça les tesis conspiratives de Mourinho

La metamorfosi de Florentino_MEDIA_1 /
Que passés davant de 961 compromissaris, que fos una defensa «forassenyada», com va reconèixer l'expresident Ramón Calderón, que aparegués com una contundent resposta a intervencions crítiques de socis madridistes, no significa que l'espectacular i còmplice defensa que Florentino Pérez, president del Reial Madrid (2000-2006, i des del 2009 fins ara), va fer fa 11 dies del seu entrenador José Mourinho sigui nova, malgrat que sí més acalorada que mai.
L'any passat, en l'homenatge als socis més antics, alSenat del club, Pérez ja va subscriure, punt per punt, el glossari de despropòsits protagonitzats perMou, els virulents atacs a l'entrenador de l'Sporting, el desdeny al Màlaga, les constants sospites sobre l'arbitratge espanyol, les insinuacions d'una Lliga adulterada, les crítiques a les institucions futbolístiques, als comitès o l'autoproclamació com a únic defensor del club. Ja aquell dia vam saber que el que pensaMou, ho pensa i comparteix el president. I no només li serveix d'explicació al fracàs esportiu sinó que també és una forma de «senyoriu» i, fins i tot, de defensa de la imatge del club blanc.
Com recordava Rubén Uría, a Eurosport.com, poc després de l'assemblea, Pérez va derrotar Lorenzo Sanz amb un programa carregat de valors universals, exemplaritat i senyoriu. I va ser Florentino qui va idear un codi deontològic de comportament per a jugadors, tècnics i executius, on el respecte per l'adversari sí que formava part de la cultura del Reial Madrid.
IMATGE DE SUBMISSIÓ / Hi ha els que asseguren que el Florentino Pérez fanàtic que va saltar a l'assemblea davant de determinades crítiques és l'autèntic Florentino. «Per a mi és absolutament incomprensible veure un Florentino trastocat, convertit en el titella de Jorge Mendes i José Mourinho, els autèntics amos del Madrid», va afegir llavors Calderón. «I m'estranya que algú que ha aconseguit construir un imperi i que gaudeix de tant prestigi en el món empresarial ofereixi aquesta imatge de submissió a dues persones que, per descomptat, no representen gens els valors del Madrid».
«Cadascú pot tenir a casa, com a mascota, el que vulgui --va dir el soci Rafael Vareos-- però si un decideix tenir un tigre, hauria de tenir-lo lligat perquè un dia no es mengi la filla del veí o la seva pròpia». «És intolerable -va sostenir un altre- que el nostre entrenador es queixi dels arbitratges, qüestioni les Champions guanyades pel Barça i acabi agredint un tècnic rival. Això no té res a veure amb el senyoriu, la humilitat i l'esportivitat del nostre club. Se li han donat plens poders, el cap del director general, fitxatges... almenys que respecti els valors del Madrid». «El nostre principal actiu -va afegir un altre soci- és la nostra imatge i, donant-l'hi en monopoli al senyor Mourinho, no sé si som un bon exemple per als nens».
Notícies relacionadesI va aparèixer el Florentino Pérez més radical, que va negar queMouhagués perjudicat la imatge del club «o provocat la pèrdua de quota ni res del que alguns intenten convence'ls a vostès a través de la premsa», va dir. I va ser llavors quan va reconèixer que el portuguès els ha obert els ulls i ha demostrat que la seva manera de defensar l'entitat «també és senyoriu». I va afegir que els que critiquen l'entrenador «no van darrere deMoupel dit a l'ull. Van darrere del Madrid perquè hi volen influir».
TRIOMF ABSOLUT / Florentino, que ha reconegut que governa el club a base d'enquestes mensuals, va triomfar del tot en l'assemblea confirmant que la política victimista i d'excusa permanent sembla haver-se consolidat al Bernabéu. És evident que elmourinhismeha acabat arraconant al madridisme i ha fagocitat el vell senyoriu blanc. AquellSenat, l'última assemblea i l'estadi han decidit compartir l'espectacular metamorfosi del seu president, que, immediatament, va rebre del seu fidel escuder la màxima de les recompenses: «És possible que el Reial Madrid tingui algun dia un entrenador millor que Mourinho, però no tindrà mai un president millor que Florentino Pérez».
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- La intrahistòria d’un canvi d’actitud Lamine sedueix Nico Williams
- Reforma de la llei Ultimàtum de Junts a Collboni pel 30% d'habitatge protegit: si no pacten abans d'agost, s'ajorna al 2028
- Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
- El repte d’atraure talent jove marca l’obertura del SIL
- BCN acull el primer Fòrum per a la Pau i la Seguretat a Europa
- Javier Escribano: "Estem explorant inversions industrials a Catalunya"
- L’FMI obriràla seva primera seu d’Espanya a València