Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

Rubén Ramos, l’estilista de TikTok: «El maquillatge efecte filtre és el que més demanen els ‘influencers’»

  •  Per les mans d’aquest manresà de 27 anys establert a Barcelona passen els creadors de contingut del moment, des de youtubers i ‘gamers’ com Cristinini a la ‘influencer’ Sara Fructuoso o el presentador de ràdio i tele Uri Sàbat

  • Assegura que «elles demanen llum a la melena i ells, canvis subtils però exòtics», i que després del coronavirus es busca «el ‘look’ fi, afavoridor, molt natural i sense artificis»

Rubén Ramos, l’estilista de TikTok: «El maquillatge efecte filtre és el que més demanen els ‘influencers’»
8
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El compte d’aquest manresà de 27 anys establert a Barcelona, TheAwakingofStyle [‘el despertar de l’estil’, i no busquin cap nexe amb cap saga galàctica], té una legió de fans: més d’1,3 milions de fans aTikTok, 146.000 subscriptors a Youtube i més de 55.000 a Instagram. Per l’estudi de Rubén Ramos passen els creadors de contingut del moment a les xarxes socials, des de youtubers i ‘gamers’ com Cristinini a la ‘tiktokera’ Mariona Casas, passant per la ‘influencer’ Sara Fructuoso o el presentador de ràdio i tele Uri Sàbat

Va començar rentant caps al prestigiós saló Barron’s de Londres, als 19, on va acabar ascendint i aprenent l’ofici. Quan va tornar a Espanya, el 2017, va obrir el seu estudi professional, on quatre dies per setmana, tant et fa un canvi de ‘look’ extrem marca de la casa, d’aquests que els salons convencionals no s’atreveixen a fer, que t’apodera amb el seu famós maquillatge ‘efecte filtre’ o el tan de moda a les revistes efecte ‘no make up’. 

«Com a la resta de la meva generació», diu, les xarxes s’han convertit en part del seu dia, a més de la plataforma professional perfecta per donar a conèixer el seu talent, els seus consells i les tendències més afavoridores. Per posar-se a les seves mans cal posar-se a la cua, perquè Ramos té l’agenda completa fins a finals de juliol.

-No té saló a peu de carrer, però la clientela sap com trobar-lo.

-Sí, cada vegada que pujo una ‘Stories’ tinc centenars de preguntes i de peticions perquè les atengui. Però només puc rebre una persona per dia. És un concepte molt més d’assessorament personal, molt més exclusiu. Pot venir tothom que vulgui però amb cita, a través d’Instagram.

-És famós pels seus canvis de ‘look’ extrems. ¿Tothom en queda satisfet? 

-Sí, perquè sempre parlem abans. Els canvis han d’anar amb l’estil de la persona, el seu rotllo, el seu estat emocional. Abans del servei sempre fem una consulta per saber què li ve de gust. A partir d’aquí, li faig diverses propostes. Els meus canvis ‘extrems’ no són fer-se un tall superdiferent o passar de negre a ros, sinó que si algú té un color superavorrit, sense dimensió, que no li aporta res, de sobte li faig un canvi i qui coneix a aquesta persona, quan la veu, li diu: ‘¿Què t’has fet? Et noto alguna cosa, fas bona cara. ¿Te n’has anat de vacances? Tens una altra llum’. També faig ‘arranjaments’ de ‘desastrets’, que aquests també són canvis de ‘look’ extrems. No poso colors estranys, ho faig tot molt fi, elegant, afavoridor.

@theawakingofstyleBABY BLONDE en una melena DAURADA DE COLOR COURE | IG: @theawakingofstyle ##estilista ##hairstylist ##babylights ##babyblondehair ##peluqueria ##glowup♬ Wasted Love (feat. Lagique) – Ofenbach

-¿Com encerta per trobar aquest estil més afavoridor per a cada persona?

-Des de petit sempre he tingut molta visió estètica. La meva mare, que és modista, igual que la meva àvia, que era dissenyadora de moda i tenia la seva pròpia línia de roba, sempre que havia de vestir-se per a un esdeveniment em preguntava a mi abans que a qualsevol persona què havia de posar-se. Tinc antecedents molt estilosos. I això es té o no, no s’ensenya.

«Després del coronavirus es busca el ‘look’ fi, molt afavoridor, molt natural, sense artificis»

Rubén Ramos

Estilista

-¿Veu encertat el canvi de ‘look’ de Pablo Iglesias, que s’ha tallat la cua?

-Doncs té un tall molt bonic, i es porta molt aquest rotllo ‘príncep’ o de ‘cayetanito’, amb l’oneta i una mica llarguet. Amb la cua semblava que tenia unes entradasses de la vida i amb aquest tall, no.

-¿Quan va veure clar que havia d’expandir-se a les xarxes?

-El 2013, quan vivia a Londres. A mi m’agradava molt la moda i vaig començar a pujar estilismes a Instagram. Després vaig començar a pujar vídeos de perruqueria, i des que va sortir TikTok, també soc allà. Si tens una presència forta i ets una persona que et vens bé i ets carismàtic, facis el que facis, et funcionarà i en trauràs partit. En el meu cas, i en el de moltes persones de la meva generació, ens agrada compartir el que fem a les xarxes, no és per estratègia per potenciar la nostra feina. Jo ho faig perquè és el meu estil de vida. I tinc dues persones que m’ajuden, a editar els vídeos i a contestar als fans.

-¿El coronavirus ens ha canviat els estilismes?

-Molt. Hem après a arreglar-nos a nosaltres mateixos durant la quarantena, i això s’ha quedat una mica. Els que s’arreglaven molt per anar a l’oficina, ho continuen fent però diferent. Tant els cabells com el maquillatge es vol que sigui més natural, que els afavoreixi i els faci sentir bé, però que sigui de baix manteniment i sense artificis. S’ha quedat un estil molt fi, molt afavoridor, molt natural.

«Iglesias té un tall molt bonic, i es porta molt aquest rotllo ‘cayetanito’, amb l’oneta i una mica llarguet. Amb la cua semblava que tenia unes entradasses de la vida»

Rubén Ramos

Estilista

-¿Com definiria l’estil de TheAwakingofStyle?

-Embellidor però no complaent. Si em ve una clienta i em demana una cosa que no m’agrada, perquè no li escau gens, ho sento, però no ho faig. Sé captar el rotllo de la gent, l’essència de cada persona, i després l’hi potencio al 100% quan els canvio el ‘look’. A diferència d’altres estilistes, soc creador, no soc consumidor. Molts intenten recrear coses, el que té èxit o és tendència. I al final tots acaben fent el mateix. Jo també faig moltes coses de tendència, perquè la gent es vol veure actualitzada, no amb les coses que porten les seves mares. Però creo les meves pròpies tècniques i em sembla que això es nota, faig coses que mai s’han vist, i això és el que marca la diferència.

«A la nostra generació ens agrada compartir el que fem a les xarxes, no per estratègia per potenciar la nostra feina, sinó perquè és el nostre estil de vida»

Rubén Ramos

Estilista

-¿Què és el que més li demanen elles i ells?

-Elles volen llum, volen veure’s lluminoses, que no es vegi gaire canvi, però sí que generi impacte, aquest efecte de ‘guau, et noto alguna cosa diferent’; i els nois busquen coses supersubtils, naturals, però que es vegi una mica exòtic, únic.

-El seu característic ‘efecte filtre’ [basat en els filtres de Snapchat i Instagram] té poc del natural que deia que ens ha portat la Covid.

-Jo no ho veig així; ho veig natural. No li estic posant tres ulls o la pell verda. Els ulls van on van i la boca va on va, només que els fem una mica més inclinats per a dalt, més potenciats... És tal com són però una versió 2.0 de cada un. És un maquillatge molt personalitzat, que eleva pòmuls i corregeix asimetries per potenciar les faccions de cada persona. És el més demandat entre els ‘influencers’, com la ‘tiktokera’ Mariona Casas [a la foto inferior].

-Al contrari, també és un mestre amb el ‘no make up’.

-Sí, en moda és el que ens demanen moltes vegades. I em sembla més deshonest que l’‘efecte filtre’. És un maquillatge perquè la pell es vegi absolutament perfecta, com que la persona és així; que la pell es vegi supersucosa, superhidratada, que es vegi que la model ha nascut amb una floreta al cul, que és perfecta i està esculpida pels déus... mentida tot.

-¿Amb quins estilistes li agradaria treballar, a qui admira?

-A nivell internacional, admiro Mario Dedivanovic (@makeupbymario), que és el maquillador de Kim Kardashian, i també m’agradaria treballar amb Chris Appleton, el perruquer de JLo o Kate Perry, que té un concepte de treball molt semblant al meu. I aquí a Espanya, m’encanta Iván Gómez, que fa una feina fantàstica tant en perruqueria com en maquillatge.

Notícies relacionades

-Aquest estiu, ¿quin serà el ‘look’ estrella?

-El maquillatge que ve és el ‘sun kissed look’, l’efecte tocadet pel sol. És com broncejadet, amb la pell sucosa, com que acabes de passar un dia a la platja i t’ha tocat el sol, però amb una revisió tipus Bella Hadid, o sigui, amb la cella i la mirada aixecada, utilitzant el corrector perquè l’ull es vegi més esquinçat, la cella com amb tensió. I en tall, per a dona ve el ‘shag’, aquest escalat desenfadat amb serrell cortina, que és molt versàtil tant per als cabells llisos com arrissats; i també els talls de les models dels 90: capes llargues amb serrell degradat i eixugat amb molt volum i moviment. Per a ells, es porta una mica més llarg, sobre tot el tall ‘mullet’, laterals curts i a dalt i enrere una mica de grenyeta. Són talls dels vuitanta revisats.

Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

En el Club d’Estil de EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí us explicarem què és l’última moda al carrer i també les xarxes socials, i us donarem trucs perquè no se us escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registreu-vos a Entre Tots i escriviu-nos per explicar-nos les vostres inquietuds o compartir les vostres experiències.