JAVIER GALLARD, CEO DE ROBIN HAT

«Amb les nostres gorres estampades, els metges i pacients estan més relaxats»

Robin Hat distribueix a 14 països diferents els seus casquets per a quiròfan i esperen tancar l'any amb 75.000 unitats venudes

robin

robin

1
Es llegeix en minuts
Xavi Datzira

–¿Com sorgeix la idea de dissenyar gorres de quiròfan estampades?

–Abans treballava per a una important empresa del sector farmacèutic i se’m va ocórrer la idea de regalar alguna gorra estampada als meus clients com a detall personal. Al final me’ls van acabar pagant i me’n van demanar més. A partir d’allà comencem a pensar seriosament a fer gorres i vendre’ls ‘online’. La iniciativa va ser molt ben acollida des del principi.

–¿Els pacients estan més relaxats i optimistes quan veuen els metges amb les vostres gorres?

–Els nostres clients sempre ens comenten que els seus pacients es fixen en la gorra que porten posada i per un moment se centren en això i deixen de banda l’estrès emocional que suposa una intervenció quirúrgica. Això ajuda a humanitzar una mica més l’entorn quirúrgic. Tot i que no només funciona en la relació entre pacient-metge, sinó que al metge també li ajuda a ser més optimista mostrant part de la seva personalitat 

–¿Com ha evolucionat l’empresa i quines previsions tenen? 

–Vam començar el 2015 amb un petit ‘e-commerce’ i posteriorment ens vam llançar a buscar les plataformes digitals. Venem tant ‘online’ com presencial. Assistim a molts congressos de cirurgia perquè ens coneguin tant els professionals mèdics com les empreses del sector.  Actualment tenim una previsió d’assolir els 75.000 Robin Hat venuts per a aquest any i el 2020 volem arribar als 100.000.

Un equip mèdic llueix els seus Robin Hat.

–També exporten, ¿quins països els han rebut millor?

–L’exportació ens suposa actualment el 65% de la facturació total. Tot i que cadascun dels 14 països amb els quals treballem són importants, potser on més demanda hi ha de Robin Hat sigui Itàlia, seguida d’Alemanya i els EUA. Però l’acollida a tots els països, fins i tot el Japó, ha sigut molt bona.

Notícies relacionades

–¿Com els ha ajudat en aquest procés BBVA?

 –Des del principi BBVA va estar allà. Destacaria la proximitat i el tracte humà que tenen per entendre les necessitats de l’empresa

Temes:

Hospitals