Gasoducte entre Barcelona i Marsella

El Govern calcula que el BarMar pot estar a punt «en quatre o cinc anys»

  • La ministra Ribera dona aquesta data aproximada d’entrada en funcionament de la canonada entre Barcelona i Marsella

  • Explica que al desembre examinaran un esbós amb una data més exacta i amb el cost de la infraestructura

El Govern calcula que el BarMar pot estar a punt «en quatre o cinc anys»
2
Es llegeix en minuts
Enric Bonet

El Govern espanyol ha assegurat aquest divendres que el projecte de gasoducte entre Barcelona i Marsella podria entrar en funcionament «d’aquí quatre o cinc anys». «Hi ha hagut uns primers esbossos en els quals va estar treballant Enagás. […] Havíem començat a treballar en aquesta hipòtesi (la d’una canonada que connectés Barcelona amb Livorno) i la connexió amb Marsella l’escurça. El nostre càlcul és que trigaríem entre quatre i cinc anys», va explicar Teresa Ribera, vicepresidenta tercera, en declaracions a mitjans espanyols en l’ambaixada a París.

La ministra espanyola de Transició Ecològica es va reunir aquest divendres a París amb el ministre francès d’Economia, Bruno Le Maire, i la de Transició Energètica, Agnès Pannier-Runacher. Aquesta trobada va tenir lloc després de l’acord dijous entre París, Madrid i Lisboa per impulsar una canonada submarina entre Barcelona i Marsella, que transporti gas i hidrogen verd. Un anunci que va posar punt final al pols dels últims mesos per desempolsegar el projecte de gasoducte MidCat, reemplaçat finalment per l’anomenat BarMar. 

Una data aproximada

Una data aproximadaAquesta infraestructura resulta, actualment, un projecte incipient. Ribera va reconèixer que el termini «de quatre o cinc anys» és aproximat. Dependrà, així mateix, dels treballs d’empreses de Portugal i França, que apunta més aviat al 2030 com a possible data d’entrada en funcionament. «Sabem quina és la capacitat d’Enagás. Però també necessitem la col·laboració d’actors francesos i portuguesos», va indicar.

Notícies relacionades

La ministra va explicar que desconeixen el cost de la nova infraestructura, tot i que va donar a entendre que resultarà superior per a les arques espanyoles que els 400 milions de les obres del MidCat en territori ibèric. Va precisar, tanmateix, que amb els altres països implicats es van proposar presentar a principis de desembre un avantprojecte amb més detalls. «Serà un esbós que ens permeti respondre quina és l’estimació del cost i de l’entrada en funcionament», va declarar Ribera, que va insistir que es tracta d’una canonada «per transportar hidrogen verd, tot i que també podrà transportar gas».

A més, va explicar que va ser Espanya la que va proposar a França Marsella com a destí. Una possibilitat que es va treballar quan s’estudiava un possible gasoducte (o hidroconducte) amb Livorno, una opció plantejada a l’agost com una alternativa al MidCat. I va detallar que el BarMar comptarà amb tres etapes: «la part submarina que va de Barcelona a Marsella, la part que connectarà Marsella amb la futura xarxa d’hidroductes i una possible tercera que permetria connectar-lo amb Alemanya, tot i que això s’ha de veure».

Temes:

Energia França